Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mezuniyet Çalışması

Dersin Kodu : MU 402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU
Prof.Dr. ÖMER GEZEREL
Prof.Dr. SİNAN ETİ
Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR
Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ
Prof.Dr. AYZİN KÜDEN
Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN
Prof.Dr. ALİ KÜDEN
Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR
Prof.Dr. NEBAHAT SARI
Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ
Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA
Prof.Dr. SALİH KAFKAS
Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ
Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL
Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS
Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA
Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Araştırma planlama, değerlendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır
Mesleki bilgi ve becerilerini yaptığı çalışmada kullanabilme becerisini geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, bir öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir

Dersin İçeriği : Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü laboratuvarları, meyveler bahçeleri, seralar, sebze ve süs bitkisi alanları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Literatür taraması yapmak Soru-cevap, tartışma
2 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Literatür taraması yapmak Soru-cevap, tartışma
3 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Literatür taraması ve deneme materyali hazırlığı Soru-cevap, tartışma, denemenin kurulması
4 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Deneme materyali hazırlığı Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
5 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
6 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
7 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
8 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
9 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
10 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
11 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
12 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
13 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
14 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
15 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma yapılması Denemenin yürütülmesi Soru-cevap, tartışma, arazi, sera laboratuar çalışmaları
16/17 FİNAL SINAVI Denme sonuçlarının rapor halinde yazılması Yazılı rapor


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 5
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 5
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 5
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 4
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 4
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 4
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 5
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 5
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 4
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 5
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 5
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 5
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 5
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü: 56
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.24
Dersin AKTS Kredisi: 2