|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topraksız Yetiştiricilik |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP364 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkilerin topraksız yetiştirme teknikleri konusunda kavramsal ve kuramsal bilgiler edinilir. Topraksız üretimi yönetebilecek bilgi ve donanım kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Topraksız bitki yetiştirmeyi öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Topraksız bitki yetiştirme sistemlerinin tanıtılması, topraksız yetiştiricilikte kullanılan ortamlar, topraksız yetiştiricilikte besin çözeltisi, topraksız yetiştiriciliğin avantajları ve dezavantajları konuları incelenmektedir. Ayrıca farklı bitki gruplarında, farklı topraksız yetiştiricilik sistemleri incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve seraları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Topraksız yetiştiriciliğin tanımı ve sınıflandırılması |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Topraksız yetiştiriciliğin avantajları ve dezavantajları |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Açık ve Kapalı topraksız yetiştiricilik sistemleri |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik ortamların tanıtılması-1 |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Topraksız yetiştiricilikte kullanılan inert ve organik ortamların tanıtılması-2 |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Ortam kültürlerinin prensipleri I (torbo kanalet, yastık vb.) |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Ortam kültürleri prensipleri II (kolon, yatak, tekne vb.) |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Ara sınav |
Bu haftaya kadar işlenen konuların ders notları ve kaynak kitaplardan çalışılması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Su kültürleri prensipleri |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Besin Çözeltisi Hazırlanması ve bitkilere verilmesi -1 |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Besin Çözeltisi Hazırlanması ve bitkilere verilmesi -2 |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi I (Besleyici Film Tekniğinde yetiştiricilik) |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi II (Kayayününde yetiştiricilik) |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi III (Volkanik tüf) |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Örnek bir topraksız yetiştiricilik sisteminin incelenmesi IV (Besin çözeltisi sisinde yetiştiricilik) |
Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dönem boyunca işlenen konuların ders notları ve kaynak kitaplardan çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Resh, H.M., 1995. Hydroponic food Production. A Definitive Guidebook for the Advanced Home Gardener and the Commercial Hydroponic Grower. Woodbridge Pres Pblishing Company, Santa Barbara, Californis USA. ISBN: 0-88007-212-1
Jones, J. Benton, 2005. Hydroponics: A Practical guide fort he Soilless Grower. CRC PRess, USA. ISBN: 0-8493-3167-6
Douglas, J.S., 1990. Advanced Guise to Hydroponics (Soilless Culture). Pelham Boks/Stephen Grene Pres. ISBN : 0-7207-1571-7
Savvas, D. And Passam, H., 2002. Hydroponics Production of Vegetables and Ornementals. Embryo Publications, Ethens Greece. ISBN: 960-8002-12-5
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazirlanmis, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli Olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış power point sunumları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
4 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
3 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
4 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
5 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|