Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dayanıklılık Islahı |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP454 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genetik ve bitki ıslahı ile ilgili temel kavramlar hakkında bilir Dayanıklılık ıslahı kavramı ve kapsamı, kalıtım faktörleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibidir
Abiotik ve biyotik stres faktörlerine karşı dayanıklılığın temel prensipleri hakkında bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dayanıklılık ıslahının temel kavram, prensip ve metodlarını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, dayanıklılık ıslahının kavram ve kapsamını, dayanıklılık ıslahının diğer ıslah amaçlarıyla ilgisini, hastalık etmenleri ve zararlılarda genetik değişkenliğin önemini, tahıl tür ve çeşitlerinde dayanıklılık yönünden farklılıklarını, tarla ve kontrollü koşullarda dayanıklılığı değerlendirme tekniklerini, dayanıklılığın kalıtımı ve ıslahını, Yatmaya ve tane dökmeye karşı dayanıklılığı, soğuğa tolerans/dayanıklılığı, sıcağa tolerans/dayanıklılığı ve kurağa tolerans/dayanıklılığı kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dayanıklılık ıslahının kavram ve kapsamı |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Dayanıklılık ıslahının diğer ıslah amaçlarıyla ilgisi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Hastalık etmenleri ve zararlılarda genetik değişikliliğin önemi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Tahıl tür ve çeşitlerinde dayanıklılık yönünden farklılık |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Tarla ve kontrollü koşullarda dayanıklılığı değerlendirme teknikleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması. |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Dayanıklılık kalıtımı ve ıslahı - 1 |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması. |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Dayanıklılık kalıtımı ve ıslahı - 2 |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması. |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Dayanıklılık kalıtımı ve ıslahı - 3 |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması. |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Dayanıklılığın kalıtımı ve ıslahı - 4 |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Yatmaya ve tane dökmeye dayanıklılık |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Soğuğa tolerans/dayanıklılık |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması. |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Sıcağa tolerans/dayanıklılık |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması. |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Kurağa tolerans/dayanıklılık - 1 |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması. |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Kurağa tolerans/dayanıklılık - 2 |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
4 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
4 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
4 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
4 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
3 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
5 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
4 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
1 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
2 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
2 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
3 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|