Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstriyel Yağ Bitkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP453 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN Prof.Dr. SALİHA KIRICI Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilme Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarabilme Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirebilme Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamaları geliştirebilme Yağlı tohum sanayinin gelişmesine katkıda bulunabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye’de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye’de yağ bitkileri olarak bilinen veya soya, ayçiçeği, yerfıstığı, susam, kolza ve aspir vb. bitkilerinin üretim verileri; insan ve hayvan beslenmesindeki yerleri ile sanayi hammaddesi olarak kullanımları; bitkisel özellikleri; iklim ve toprak istekleri; yetiştirme teknikleri; hasat sonrası fizyolojileri ve depolanması; çeşit ıslah yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yağ Bitkilerine giriş; Dünyada ve Türkiye’de yağ bitkileri üretimi |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
2 |
Ayçiçeği, kullanım alanları, orijini,üretim ve ticareti |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
3 |
Ayçiçeğinin taksonomisi, yabani ve kültür türleri |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
4 |
Ayçiçeğinin adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
5 |
Ayçiçeği yetiştirme teknikleri; ekim, bakım ve hasat işlemleri |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
6 |
Ayçiçeği ıslahı ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
7 |
Soyanın adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
8 |
Soya ıslahı |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
9 |
Kolzanın yetiştirme teknikleri |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav |
Sınav için hazırlık yapılması |
Yazılı sınav |
|
11 |
Yerfıstığının yetiştirme teknikleri |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
12 |
Yerfıstığının ıslahı |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
13 |
Susamın yetiştirme teknikleri |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
14 |
Susamın ıslahı |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
15 |
Aspirin yetiştirme teknikleri ve ıslahı |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav için hazırlık yapılması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
2 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
2 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
2 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
3 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
3 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|