Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Endüstriyel Yağ Bitkileri

Dersin Kodu : TBP453

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN
Prof.Dr. SALİHA KIRICI
Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilme
Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarabilme
Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirebilme
Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamaları geliştirebilme
Yağlı tohum sanayinin gelişmesine katkıda bulunabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye’de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir

Dersin İçeriği : Türkiye’de yağ bitkileri olarak bilinen veya soya, ayçiçeği, yerfıstığı, susam, kolza ve aspir vb. bitkilerinin üretim verileri; insan ve hayvan beslenmesindeki yerleri ile sanayi hammaddesi olarak kullanımları; bitkisel özellikleri; iklim ve toprak istekleri; yetiştirme teknikleri; hasat sonrası fizyolojileri ve depolanması; çeşit ıslah yöntemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yağ Bitkilerine giriş; Dünyada ve Türkiye’de yağ bitkileri üretimi Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
2 Ayçiçeği, kullanım alanları, orijini,üretim ve ticareti Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
3 Ayçiçeğinin taksonomisi, yabani ve kültür türleri Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
4 Ayçiçeğinin adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
5 Ayçiçeği yetiştirme teknikleri; ekim, bakım ve hasat işlemleri Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
6 Ayçiçeği ıslahı ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
7 Soyanın adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
8 Soya ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
9 Kolzanın yetiştirme teknikleri Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
10 Ara sınav Sınav için hazırlık yapılması Yazılı sınav
11 Yerfıstığının yetiştirme teknikleri Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
12 Yerfıstığının ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
13 Susamın yetiştirme teknikleri Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
14 Susamın ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
15 Aspirin yetiştirme teknikleri ve ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınav için hazırlık yapılması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  TURAN, Z.M. ve A.T. GÖKSOY, 1998. Yağ Bitkileri. U.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Notu
 İNCEKARA, F., Endüstri Bitkileri, Ege Üniversitesi Ziraat fakültesi yayınları No:263.Bornova, İzmir
 CARTER, J.F. Sunflower Science and Technology. Soil Science Society of America, Inc. Publishers
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 2
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 2
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 2
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 2
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 3
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4