Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yağ Bitkileri

Dersin Kodu : TBP410

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU
Prof.Dr. SALİHA KIRICI
Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yağ bitkilerinin Türkiye ve dünyadaki önemini bilme
Yağ bitkileri ile ilgili ülkesel üretim projeleri hazırlayabilme
Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda çiftçilere bilgiler aktarabilme
Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözümler getirebilme
Yağ bitkileri ıslahı konusunda bilgi sahibi olma
Yağ bitkilerinin tohumluk üretimini yapabilme
Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamaları geliştirebilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok.

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, yağ bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı konularında bilgi ve beceri kazandırmak, Türkiye’de yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir

Dersin İçeriği : Soya, susam, yerfıstığı, ayçiçeği, kolza ve aspir gibi bitkilerin; önemi, dünya üzerindeki yayılış, üretim durumu, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri (toprak hazırlığı, ekim nöbeti, gübreleme, ekim, yabancı ot kontrolü, sulama, hastalık ve zararlıların kontrolü, hasat) ve depolanması gibi konuları içerir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitkisel yağlar ve önemi. Üretim ve tüketim durumları ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Soya yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Soya yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Yerfıstığı yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Yerfıstığı yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Susam yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Susam yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Ayçiçeği yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Ayçiçeği yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Kolza yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Kolza yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Aspir yetiştirme tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Diğer yağlı tohumlu bitkilerin yetiştirme tekniği-1 Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Diğer yağlı tohumlu bitkilerin yetiştirme tekniği-2 Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınav Final sınavına hazırlık Düz anlatım, gösterim ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Peanut Science and Technology,1982 H.E.Pattee and C.T.YOUNG
 Yağ Bitkileri Yetiştirme ve Islahı, 2007 Prof.Dr.H.Halis ARIOĞLU
 Soybean Physiology, Agromomy and Utilization, 1978 A.G.NORMAN
 Sesame and Safflower,1985 P.POETİRAY and C.R.PİNEDA
 Sunflower Science and Technology, 1978 J.F. CARTER
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 4
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 3
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 4
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 2
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 3
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 2
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 2
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 2
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 2
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3