Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Buğdaygil Yem Bitkileri

Dersin Kodu : TBP408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEYİS TANSI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler ders sonunda, Yem Bitkilerinin tarımsal üretimdeki yeri ve önemini; bölgelerinde yetiştirilecek türlerinin seçimini, yetiştirilmesi ve amenajmanını; hayvansal üretim yapacak işletmelerin yem gereksinmelerini sağlayacak şekilde üretim planları yapmak ve programlar geliştirme yeteneğini kavramış olacaklardır


Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders; yem bitkileri üretimini belli başlı konuları üzerinde durmaktadır; örneğin, yetiştirme teknikleri, türlerin adaptasyonu, buğdaygillerin sürdürülebilir tarımdaki yeri, tohum ve çimlenme biyoljisi, hayvansal kullanımı yembitkilerini saklanması

Dersin İçeriği : bu derste buğdaygil yem bitkilerinin önemi genel vejetatif ve generatif özellikleri ve teşhisi, adaptasyonu, ülkemiz için önemli olanlarının yetiştiriciliği açıklanacaktır. Yem kalitesini anlam ve yemlerin kuru ot ve silaj olarak saklanması konularını incelenmektedir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Buğdaygil yem bitkileri kültürünün önemi, tarihçesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Buğdaygil yem bitkilerinin bitkisel özelliklerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Buğdaygil yem bitkilerinin sınıflandırılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Buğdaygil yem bitkileri fizyolojisi ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Yem bitkileri ve iklim istekleri ve etkileri (ışık,sıcaklık, yağış) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Yem bitkileri yetiştirme; tarla hazırlığı, ekim Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Araştırma alanına yem bitkisi ekimi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Yem bitkileri yetiştirme; tarla hazırlığı, gübreleme, biçim Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Serin mevsim buğdaygil yem bitkileri; tek yıllıklar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Serin mevsim buğdaygil yem bitkileri;çok yıllıklar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Sıcak mevsim buğdaygil yem bitkileri; tek yıllıklar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Sıcak mevsim buğdaygil yem bitkileri;çok yıllıklar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Yerel çayır meralara inceleme gezizi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınav Final sınavına hazırlık Düz anlatım, gösterim ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SAĞLAMTİMUR T., TANSI V., BAYTEKİN H., 1995. Yem bitkileri Yetiştirme. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitabı No: 74, Adana
 AVCIOĞLU R., HATİPOĞLU R. VE KARADAĞ Y., 2009 (Editörler). Yem bitkileri: Genel Bölüm. Cilt I. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Yayını, s: 1-276 s
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 3
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 3
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 3
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 2
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 2
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 2
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 1
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
14 Meslek etiğine saygılı olma. 2
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 2
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3