Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sürdürülebilir Doğal Kaynak Kullanımı

Dersin Kodu : TBP357

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünya´daki doğal kaynakların mevcut durumunu bilir
Doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanılmasının önemini bilir
Kontrolsüz kullanımın doğal kaynaklar üzerindeki olumsuz etkilerini bilir
Çevre ile ilgili problemleri bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yeryüzündeki doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kulanımı konusunda temel bilgiler vermek

Dersin İçeriği : Doğal kaynak kavramı, doğal kaynakların sınıflandırılması, doğal kaynakların kullanımı ile ilgili problemler, sürdürülebilir doğal kaynak kullanım prensipleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Doğal kaynakların tanımı ve önemi Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
2 Doğal kaynakların sınıflandırılması Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
3 Temel ekolojik prensipler Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
4 Atmosfer ile ilgili doğal kaynaklar ve iklim Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
5 Su kaynakları ve sürüdürlebilir kullanım prensipleri Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
6 Orman ve ormanların sürüdürlebili kullanımı Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
7 Mera ve meraların sürüdürlebilir kullanım prensipleri Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
8 Tarla Ekosistemleri ve sürdürülebilir kullanım prensipleri Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
9 Yabani canlıların korunması ve sürüdürlebilir kullanımı Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
10 Ara sınav Sınav için hazırlık Yazılı sınav
11 Çevrenin ekonomik değerinin hesaplanması: Talebe dayalı yaklaşımlar-koşullu değerlendirme yöntemi Ders notundaki ilgili konular Ders anlatımı
12 Biyoçeşitlilik ve önemi Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
13 Tehlike altındaki türler Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
14 Yenilenemeyen Enerji kaynakları ve sürüdürlebilir kullanımı Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
15 Yenilenebilir enerji kaynakları ve sürüdürlebilir kullanımı Ders konusunun ders notundan okunması Konunun açıklanması ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Sınav için hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türkçe ders notu
 Holochek, J. L., R. A. cole, J. T. Fisher and R. Valdez, 2003. Natural Resources Ecology, Economics, and Policy. Prentice Hall, NJ761 p.
 Ffolliott, P.F., L.A. Bojorquez-Tapia and M. Hernandez-Narvaez, 2001. Iowa Univ. Press, IO, 237 p.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 1
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 2
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 2
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 2
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 5
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 3
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 2
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 1
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 1
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 3
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 4
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
14 Meslek etiğine saygılı olma. 2
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 3
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3