Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sürdürülebilir Doğal Kaynak Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP357 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünya´daki doğal kaynakların mevcut durumunu bilir Doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanılmasının önemini bilir Kontrolsüz kullanımın doğal kaynaklar üzerindeki olumsuz etkilerini bilir Çevre ile ilgili problemleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yeryüzündeki doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kulanımı konusunda temel bilgiler vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğal kaynak kavramı, doğal kaynakların sınıflandırılması, doğal kaynakların kullanımı ile ilgili problemler, sürdürülebilir doğal kaynak kullanım prensipleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğal kaynakların tanımı ve önemi |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
2 |
Doğal kaynakların sınıflandırılması |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
3 |
Temel ekolojik prensipler |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
4 |
Atmosfer ile ilgili doğal kaynaklar ve iklim |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
5 |
Su kaynakları ve sürüdürlebilir kullanım prensipleri |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
6 |
Orman ve ormanların sürüdürlebili kullanımı |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
7 |
Mera ve meraların sürüdürlebilir kullanım prensipleri |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
8 |
Tarla Ekosistemleri ve sürdürülebilir kullanım prensipleri |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
9 |
Yabani canlıların korunması ve sürüdürlebilir kullanımı |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav |
Sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
11 |
Çevrenin ekonomik değerinin hesaplanması: Talebe dayalı yaklaşımlar-koşullu değerlendirme yöntemi |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı |
|
12 |
Biyoçeşitlilik ve önemi |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
13 |
Tehlike altındaki türler |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
14 |
Yenilenemeyen Enerji kaynakları ve sürüdürlebilir kullanımı |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
15 |
Yenilenebilir enerji kaynakları ve sürüdürlebilir kullanımı |
Ders konusunun ders notundan okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınav için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
1 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
2 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
2 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
2 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
5 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
3 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
2 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
1 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
1 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
2 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
3 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
3 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|