|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkileri Hast. Ve Mücadele |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP356 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarla bitkilerinde fungal bakteriyel ve viral hastalık etmenlerini tanır Hastalık etmenlerinin bitkiler üzerinde oluşturduğu simptomları bilir ve biribirinden ayırt eder Hastalık etmenlerinin biyolojilerini,dolayısıylada yayılışını bilir Hastalığın ekonomik önemini ve yayılma koşullarını bilir Hastalıklara karşı mücadele yöntemlerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Önemli tarla bitkileri hastalıkları, simptomları ve mücadele yöntemleri konularında bilgilendirme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarla bitkilerinde hastalıklara neden olan fungal,bakteriyel ve viral hastalık etmenleri, yaşam döngüleri, bitkiler üzerinde oluşturdukları simptomlar, yayılışı ve ekonomik önemi ve bu hastalıklarla mücadele yöntemleri ile ilgili bilgiler vermek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarla bitkileri hastalıkları ve mücadele giriş |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Patateste Kuru Çürüklük, Kahverengi Çürüklük, Rhizoctonia, Sap Çürüklüğü, Tozlu Uyuz Hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık Belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Buğdayda Sarı Pas, Kahverengi Pas, Kara Pas, Tahıl Küllemesi hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalığın belirtileri, bu hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Buğdayda Septoria Yaprak Leke, Rastık, Sürme, Çökerten, Çavdar Mahmuzu hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıkla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Arpa Ağ Leke, Yaprak Leke, Yaprak Çizgili Leke, Kök Boğazı Çürüklüğü hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve bu hastalıklarla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Mısırda Kök ve Kök Boğazı Hastalıkları, Rastık, Pas ve Yanıklık Hastalıkları, Ekonomik Önemi ve Yayılışı, Hastalık Belirtileri, Hastalık Etmenlerinin Biyolojileri ve Bu Hastalıklarla Mücadele Yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Pamukta Fide Çürüklüğü, Köşeli Yaprak Leke, Rhizoctonia, Pas ve Verticillium Solgunluğu hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve bu hastalıkla mücadele yöntemleri. |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yerfıstığında Cercospora Yaprak Leke, Kök Boğazı Çürüklüğü, Beyaz Çürüklük, Erken Yanıklık, Rhizoctonia Kök Boğazı Yanıklığı ve Pas Hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, hastalık etmeninin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Ayçiçeğinde Mildiyö, Pas, Beyaz Çürüklük, Rhizoctonia, Tabla ve Sap Çürüklüğü, Verticillum Solgunluk hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Pancarda Cercospora Yaprak Leke, Çökerten, Külleme, Beyaz Çürüklük, Yaş Çürüklük, Ramularia Yaprak Leke Hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri. |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Pancarda Phoma Yaprak Leke, Rhizoctonia Kök Çürüklüğü, Verticillium ve Fusarium Solgunluğu, Alternaria Yaprak Leke ve Rhizomania Kök Sakallanması hastalıkları ekonomik önemi ve yayılışı hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Soya Fasülyesinde Beyaz Çürüklük, Cercospora Yaprak Leke, Pas, Antraknoz, Fusarium ve Verticillium Solgunluğu hastalıkları ekonomik önemi ve yayılışı hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri. |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Çeltikte Yanıklık, Gövde Çürüklüğü, Bakteriyel Yaprak Yanıklığı ve Kın Yanıklığı Hastalıkları ekonomik önemi ve yayılışı hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojileri ve hastalıklarla mücadele yöntemleri. |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Tütün Mildiyösü, Çökerten, Külleme, Siyah Kök Çürüklüğü hastalıkları, ekonomik önemi ve yayılışı, hastalık belirtileri, hastalık etmenlerinin biyolojisi ve hastalıkla mücadele yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konularıverilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AGRIOS,G.N..,2005. Plant Pathology,Elsevier Academic Press
Çeşitli tarla bitkilerine ait compendiumlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş pp sunusu
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
1 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
1 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
2 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
2 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
2 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
1 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|