|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Projelendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. HASAN GÜLCAN Prof.Dr. MÜJDE KOÇ Prof.Dr. VEYİS TANSI Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI Prof.Dr. SALİHA KIRICI Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje yapıları hakkında bilgi sahibi olur Proje yürütülmesi ve sonuçlandırması aşamalarını başarıyla tamamlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir projenin hazırlanması için gerekli olan tüm basamakların tanıtılmasıdır |
|
Dersin İçeriği |
: |
proje yapıları, proje türleri, proje işleyici, proje sonuçlanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar ve arazi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
2 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
3 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
4 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
5 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
6 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
7 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
8 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
9 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
10 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
11 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
12 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
13 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
14 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
15 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
16/17 |
Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesinin vereceği notlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
5 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
3 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
2 |
14 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
28 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|