Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mesleki Projelendirme

Dersin Kodu : MU 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN
Prof.Dr. HASAN GÜLCAN
Prof.Dr. MÜJDE KOÇ
Prof.Dr. VEYİS TANSI
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL
Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI
Prof.Dr. SALİHA KIRICI
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Proje yapıları hakkında bilgi sahibi olur
Proje yürütülmesi ve sonuçlandırması aşamalarını başarıyla tamamlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir projenin hazırlanması için gerekli olan tüm basamakların tanıtılmasıdır

Dersin İçeriği : Proje yapıları, proje türleri, proje işleyici, proje sonuçlanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
2 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
3 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
4 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
5 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
6 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
7 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
8 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
9 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
10 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
11 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
12 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
13 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
14 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
15 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
16/17 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili öğretim üyesinin vereceği notlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 0
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 5
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 0
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 5
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 3
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 5
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 0
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 28 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 56
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.24
Dersin AKTS Kredisi: 2