Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mezuniyet Çalışması

Dersin Kodu : MU 402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU
Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN
Prof.Dr. HASAN GÜLCAN
Prof.Dr. MÜJDE KOÇ
Prof.Dr. VEYİS TANSI
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL
Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI
Prof.Dr. SALİHA KIRICI
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir
Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir
Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir
Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir
Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı; dört yıl boyunca tarla bitkileri hakkında bilgi edinen öğrencilerin aldıkları bir konuyu tek başlarına araştırmalarını sağlamaktır. Böylece öğrenciler, bir konuyu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu konuyu bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler

Dersin İçeriği : Çalışma konusunun belirlenmesi, araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, dispozisyon oluşturma, kaynak araştırması ve edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme ve yazım

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Labrotuar ve derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konu ile ilgili görüşme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
2 Konu ile ilgili kaynak tarama Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
3 Kaynakları inceleme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
4 Kaynakları inceleme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
5 Tarla veya laboratuar çalışmalarını planlama Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
6 Tarla veya laboratuar çalışmalarına başlama Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
7 Gözlem ve ölçümleri yapma Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
8 Sonuçları değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
9 Sonuçları değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
10 Sonuçları değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
11 Sonuçları yazılı hale getirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
12 Tezi sunma ve değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
13 Tezi sunma ve değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
14 Tezi sunma ve değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
15 Tezi sunma ve değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
16/17 Tezi sunma ve değerlendirme Yok Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili öğretim üyesinin vereceği notlarlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 0
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 5
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 0
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 5
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 3
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 5
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 0
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 28 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 56
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.24
Dersin AKTS Kredisi: 2