Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
IEM1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN ALTAN ÇABUK Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL Doç.Dr. S.BİLGİN KILIÇ Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. KENAN LOPÇU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERSİN KIRAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEVAT BİLGİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMİN PAKSOY Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN GÜLER Arş.Gör. FELA ÖZBEY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirme, problem çözme becerisi kazanır Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır Bireysel veya bir ekibin üyesi olarak çalışma planlar veri toplar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim Üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
8 |
Ara rapor |
|
Seminer |
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
12 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
13 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
14 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
15 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar |
Öğrenci Faaliyetleri / Projeleri |
|
16/17 |
Dönem raporu |
|
Seminer |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
5 |
|
2 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
4 |
|
3 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
5 |
|
4 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
5 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
6 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir |
5 |
|
7 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
8 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
9 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
3 |
|
11 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
13 |
İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar |
4 |
|
14 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
15 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
4 |
|
16 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|