Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN Prof.Dr. MEHMET ÖZMEN Prof.Dr. ERMAN ARTUN Prof.Dr. İBRAHİM ÇETİN DERDİYOK Prof.Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK Prof.Dr. HANİFE DİLEK BATİSLAM Doç.Dr. MUNA ÖZEZEN YÜCEOL Doç.Dr. HALUK GÖKALP Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ENGİN ÇETİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYHAN KARAKAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk Dili ve Edebiyatı araştırmalarının tarihini bilir. Türk Dili ve Edebiyatının sorunlarını kavrar. Türk Dili ve Edebiyatının sorunlarının çözümüne çeşitli bakış açıları geliştirir. Bilimsel araştırma yöntemlerini kavrar. Türk Dili ve Edebiyatının kaynaklarına erişme yollarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TDE 700 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tezin amacına uygun çalışmalar yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk Dili ve Edebiyatı araştırmalarının tarihi, Türkolojinin sorunları, sorunlara çözüm yolları bulabilmek, bilimsel araştırma yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.
|
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması.
|
Araştırma malzemesi ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yazılacaktır. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması.
|
Araştırma malzemesi ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yazılacaktır. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması.
|
Araştırma malzemesi ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yazılacaktır. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması.
|
Araştırma malzemesi ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yazılacaktır. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması.
|
Araştırma malzemesi ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yazılacaktır. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması.
|
Araştırma malzemesi ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yazılacaktır. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması.
|
Araştırma malzemesi ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yazılacaktır. |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
5 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
5 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
5 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|