Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLBB-204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU
Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS
Prof.Dr. ÖMER GEZEREL
Prof.Dr. SİNAN ETİ
Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR
Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ
Prof.Dr. AYZİN KÜDEN
Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN
Prof.Dr. ALİ KÜDEN
Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR
Prof.Dr. NEBAHAT SARI
Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ
Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA
Prof.Dr. SALİH KAFKAS
Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ
Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL
Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA
Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelere ulaşma becerisi artar
Çalışma alanı ile ilgili bilgi birikimi artar
Bulunduğu anabilim dalında çalışma alanı ile ilgili araştırmalara katılarak kendisini geliştirir
Literatür taramayı ve literatürlerden yararlanmayı öğrenir
Bir deneme kurulması, yürütülmesi ve değerlendirmeyi öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çalışma alanında uzmanlaşabilmek için gerekli olan teorik ve pratik bilgilere ulaşmayı sağlamak, ayrıca tez çalışması yapabilecek beceriyi kazandırmak

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü laboratuvarları, meyveler bahçeleri, seralar, sebze ve süs bitkisi alanları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
2 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
3 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
4 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
5 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
6 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Okuma, sunum, tartışma
7 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Okuma, sunum, tartışma
8 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Okuma, sunum, tartışma
9 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Okuma, sunum, tartışma
10 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
11 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
12 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
13 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Okuma, sunum, tartışma
14 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Okuma, sunum, tartışma
15 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
16/17 FİNAL SINAVI Yapılan literatür taramaları ve çalışmalarla ilgili alınan notların çalışılması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çalışma alanı ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 5
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 5
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 5
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 5
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 5
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 5
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 5
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 5
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 5
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 5 15 75
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 15 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6