Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLBBS-102

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU
Prof.Dr. ÖMER GEZEREL
Prof.Dr. SİNAN ETİ
Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR
Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ
Prof.Dr. AYZİN KÜDEN
Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN
Prof.Dr. ALİ KÜDEN
Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR
Prof.Dr. NEBAHAT SARI
Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ
Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA
Prof.Dr. SALİH KAFKAS
Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ
Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL
Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS
Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA
Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgiye ulaşma becerisini geliştirir
Önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır
Etik kuralları gözetir
Hedeflediği bir konuda bilgileri derleyeme, analiz etme, yorumlama vedeğerlendirme becerisi kazanır
Edindiği bilgileri en iyi bir şekilde değerlendirerek bilimsel değer taşıyan bir eser haline getirme becerisi kazanır
Derlemiş olduğu bilgileri bir topluluk karşısında en etkin bir şekilde sunabilme becerisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri belirli bir konuda farklı kaynaklara ulaşarak bilgi toplamasını, sağladığı bilgileri birleştirmesi ve yorumlamasını, bu bilgileri özetleyerek sunabilmeleri, tartışabilmeleri ve bir sonuca ulaşabilmelerini sağlamak

Dersin İçeriği : Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplama Anlatım, tartışma
2 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplama Anlatım, tartışma
3 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplama Anlatım, tartışma
4 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması Anlatım, tartışma
5 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması Anlatım, tartışma
6 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması Anlatım, tartışma
7 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması Anlatım, tartışma
8 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması Anlatım, tartışma
9 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması Anlatım, tartışma
10 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi Anlatım, tartışma
11 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi Anlatım, tartışma
12 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi Anlatım, tartışma
13 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi Anlatım, tartışma
14 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi Anlatım, tartışma
15 Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi Anlatım, tartışma
16/17 Seminerin sunulması Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi Sunum, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seminer konusu ile ilgili tüm materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 5
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 5
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 5
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 5
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 5
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 5
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 5
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 5
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 5
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6