|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLBBS-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU Prof.Dr. ÖMER GEZEREL Prof.Dr. SİNAN ETİ Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ Prof.Dr. AYZİN KÜDEN Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN Prof.Dr. ALİ KÜDEN Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR Prof.Dr. NEBAHAT SARI Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA Prof.Dr. SALİH KAFKAS Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgiye ulaşma becerisini geliştirir Önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır Etik kuralları gözetir Hedeflediği bir konuda bilgileri derleyeme, analiz etme, yorumlama vedeğerlendirme becerisi kazanır Edindiği bilgileri en iyi bir şekilde değerlendirerek bilimsel değer taşıyan bir eser haline getirme becerisi kazanır Derlemiş olduğu bilgileri bir topluluk karşısında en etkin bir şekilde sunabilme becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri belirli bir konuda farklı kaynaklara ulaşarak bilgi toplamasını, sağladığı bilgileri birleştirmesi ve yorumlamasını, bu bilgileri özetleyerek sunabilmeleri, tartışabilmeleri ve bir sonuca ulaşabilmelerini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplama |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplama |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplama |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması |
Anlatım, tartışma |
|
9 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Konuyla ilgili bilgi toplanması ve bilgilerin sınıflandırılılması |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Çalışılan konuyla ilgili kaynaklara ulaşarak seminere hazırlanmak |
Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Seminerin sunulması |
Elde edilen bilgilerin sınıflandırılarak birleştirilmesi |
Sunum, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seminer konusu ile ilgili tüm materyaller
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
5 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
5 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
5 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
4 |
60 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|