Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

Dersin Kodu : ENF121

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Işletim sistemlerinin temel özelliklerini hatırlamak
Windows masaüstü öğeleri kullanarak monitör ve sistem ayarları yapılandırma
Silme kopyalama ve bir dosya ve klasör taşıma, oluşturma
Yükleme veya Windows bir programı kaldırma
Clipart, resim ve grafik işlemleri yapmak, kelime işlemci bir yazı yazı tipi değiştirme
Simgesi, kelime işlemci olarak header-altbilgi, sayfa numarası ekleme
Yapma sayfa ayarlamaları kurmak
Yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun metin kontrol
Kelime işlemci tablo ile ilgili işlemleri yapma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Masaüstü elemanları, monitör ve sistem ayarları yapılandırma, Windows işletim sistemi üzerinde bir programın kurulum ve kaldırma ve aynı zamanda kelime işlem becerilerini geliştirmek; Bu ders bilgisayar sistemi ve işletim sistemlerinin temel özellikleri yanı sıra çevresel aygıtlar ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : Bilgisayar sisteminin fonksiyonları ve çevre birimlerinin açıklanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği, önemi, malzemeleri ve ders kurallarına giriş Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
2 Bilgisayar sistemi ve çevre birimleri (iç ve dış donanım bileşenleri) Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
3 Işletim sistemlerinin temel özellikleri (Windows ve diğer işletim sistemleri arasındaki farklar) Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
4 Windows masaüstü elemanları, monitör ve sistem ayarlarını Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
5 Kopyalama silme ve bir dosya ve klasör taşıma, oluşturma. Yükleme ve Windows bir programı kaldırma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
6 Kelime işlemci genel özellikleri. Bir kelime işlemci yazı tipleri Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
7 Clipart, resim ve grafik işlemleri yapma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
8 Ara Sınav
9 Simgesi, kelime işlemci olarak header-altbilgi, sayfa numarası ekleme Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
10 Yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun metin kontrol Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
11 Kelime işlemci tablo ile ilgili işlemleri yapma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
12 Kelime işlemci içindekiler ve indeks sayfası tablosu yapma Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
13 Kelime işlemci uygulamaları Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
14 Kelime işlemci uygulamaları. Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
15 Dersin gözden geçirimi Yok Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ekin Yayınevi, Bursa. Güneş, Ali (ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bilgisayar Kurs Kitabı
 Arkadaş Yayınları, 2008, Ankara. MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EĞİTEK, Yay.No-9.
 Şentürk, Aysan (ed.2011) Temel Bilgi Tenolojileri ve Bilgisayar Kullanımı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 2
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 2
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 2
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 3
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4