|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
I 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. YEŞİMTUYAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlgi alanları ile ilgili konular hakkında fikir verir Kendi yaşamı ile ilgili bilgileri basit şekilde ifade eder Düşünceleri ve planları için kendini ifade ederek fikir verir Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder Öğrenci orta düzeyde İngilizce cümleleri anlar Günlük olaylarla ilgili bilgi alışverişinde bulunur İngilizce okuduğunu anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders ile üniversite öğrencilerinin yabancı dili anlama,okuma,konuşma,dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
şahıs zamirleri ,tanımlıklar,sayılar,çoğul isimler ,edatlar,İşaret sıfatları,Sayılabilen isimler ,Sayılamayan isimler ,Miktar bildiren kelimeler,zamanlar ,sahip olmak fiileri,İyelik sıfatları ,İyelik zamirleri ,Emir cümleleri,Kip belirteçleri,Nesne durumundaki zamirler,sıklık ,seyreklik bildiren zarflar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm sınıfı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı;
şahıs zamirleri
”To be” fiili |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
2 |
Tanımlıklar
Meslekler
soru kelimeleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
3 |
Esas sayılar
Sıra sayıları |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
4 |
Düzenli çoğul isimler
Düzensiz çoğul isimler
Sıfatlar |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
5 |
Yer bildiren edatlar
İşaret sıfatları |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
6 |
Sayılabilen isimler
Sayılamayan isimler
Miktar bildiren kelimeler
Sahip olmak fiileri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
7 |
İyelik sıfatları
İyelik zamirleri
İsimlerin iyelik şekilleri
Emir cümleleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazlıl sınav |
|
9 |
Şimdiki zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
10 |
Zamanla ilgili alıştırmalar yapma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
11 |
Kip belirteçleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
12 |
Miktar belirliyici soru kelimeleri
Nesne durumundaki zamirler |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
13 |
Geniş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
14 |
Geniş zamanla sıklık ,seyreklik bildiren zarflar |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
15 |
Konuların tekrarı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ersungur,Muhittin (2006) New College English,Adana,Meridyen ELT
Türkçe-İngilizce/İngilizce-Türkçe sözlük
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
2 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
2 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
1 |
13 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 40 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|