|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mozaik Sanatı Ve Duvar Resimleri |
|
Dersin Kodu |
: |
ESÇ426 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. KAZIM ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mozaik sanatı hakkında teorik ve pratik açıdan yetkinleşir. Duvar resimleri hakkında teorik ve pratik açıdan yetkinleşir. Mozaik sanatı ve duvar resimleri türlerini kavrar. Kullanılan araç gereçleri tanır. Teknik bilgi ve artistik beceri kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk ve dünya mozaik sanatından örneklerin sunulması.
Mozaik tür ve teknikleri, duvar resimleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilerin verilmesi.
Uygulama alanları hakkında bilgi ve deneyim kazandırılması.
Duvar resimleri hakkında bilgi ve uygulama alanları |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mozaik sanatının anlamı ve türlerinin kavramı.
Mozaik sanatı nerelerde kullanılır, örnekler ve açıklamalar.
Mozaik sanatının uygulama aşamaları.
Mozaik sanatı etkinliği uygulamaları.
Duvar resimleri uygulama alanları, kullanılan yöntem ve teknikler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sanat eğitimi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mozaik nedir, nasıl yapılır? Türleri ve kullanım alanları. |
Konuya ilişkin görseller ve tanımlar. |
Anlatım soru cevap |
|
2 |
Mozaik türleri üzerinde tartışma. Mozaik konuları üzerinde görüş alişverişinde bulunmak, Uygulanacak konuların seçimi. |
Uygulanması düşünülen konuların tespitinin yapılması |
Araştırma, soru ve cevaplar. |
|
3 |
Çalışılacak temaların tespit edilmesi. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması ve kullanım biçimleri üzerine görüşler. |
Araştırma ve tartışma, görüş alışverişi |
|
4 |
Çalışılacak temaların boyut ve biçimlerinin tasarlanması, yüzey üzerine transferi |
Malzemelerin temin edilmesi, hazırlıkların tamamlanması. |
Tasarlama ve uygulama işlemine geçiş |
|
5 |
Uygulama işlemine geçiş |
Konuların niteliklerine uygun malzeme seçimi |
Tasarlama ve uygulama |
|
6 |
Uygulama işlemine geçiş |
Belirlenen araç-gereçlerin kullanımı |
Tasarlama ve uygulama |
|
7 |
Uygulama işlemine geçiş |
Belirlenen araç-gereçlerin kullanımı |
Tasarlama ve uygulama |
|
8 |
Vize / Ara sınav haftası |
|
|
|
9 |
Tamamlanan çalışmaların değerlendirilmesi.
İkinci çalışmanın geçiş hazırlıkları. |
Uygulanması düşünülen konuların tespitinin yapılması |
Anlatım soru cevap |
|
10 |
Birinci çalışma kritikleri göz önüne alınarak, yeni çalışmaya geçiş.
Çalışılacak temaların tespit edilmesi. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması ve kullanım biçimleri üzerine görüşler. |
Anlatım soru cevap eşliğinde kritik yapmak. |
|
11 |
Çalışılacak temaların boyut ve biçimlerinin tasarlanması, yüzey üzerine transferi. |
Yeni araç-gereç ve malzemelerin temin edilmesi, hazırlıkların tamamlanması. |
Tasarlama ve uygulama |
|
12 |
Uygulama işlemine devam |
Kullanılacak araç-gereçlere yönelik ön hazırlıkların tamamlanması. |
Tasarlama ve uygulama |
|
13 |
Uygulama işlemine devam |
Kullanılacak araç-gereçlere yönelik ön hazırlıkların tamamlanması. |
Tasarlama ve uygulama |
|
14 |
Uygulama işlemine devam |
Kullanılacak araç-gereçlere yönelik ön hazırlıkların tamamlanması |
Tasarlama ve uygulama |
|
15 |
Uygulama işlemine devam |
Kullanılacak araç-gereçlere yönelik ön hazırlıkların tamamlanması |
Tasarlama ve uygulama |
|
16/17 |
Final / Yarıyıl sonu sınav haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A.Cengiz Üstüner, Mozaik Sanatı. Sanat kitapları dizisi, Engin Yayıncılık. Ankara.
Harvey, (1998) Community Mosaics. Exeter City Council. UK.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
2 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
2 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
2 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
2 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
2 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
3 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
5 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
2 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|