|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuklarda Davranış Sorunları |
|
Dersin Kodu |
: |
ESÇ414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocukların ruhsal gelişimini açıklar. Çocuklardaki sağlıklı ruhsal gelişimi destekler. Aile yaşam döngüsünü açıklar. Ruh sağlığında çevresel, genetik faktörleri sayar. Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemlerini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramları, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf Öğretmenliği Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığı |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
2 |
Gelişim dönemleri çerçevesinde ruh sağlığı ilkeleri |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
3 |
Çocuk ruh sağlığını etkileyen biyolojik ve çevresel faktörler |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
4 |
Çocuk ruh sağlığında aile ve anne-baba tutumlarının rolü |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
5 |
Çocuk ruh sağlığında özel durumlar |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
6 |
Çocukluk dönemi duygusal problemleri |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
7 |
Vize |
Sınava hazırlık |
|
|
8 |
Çocukluk dönemi davranışsal problemleri |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
9 |
Çocukluk dönemi ileri derecede ruhsal bozuklukları |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
10 |
Çocukluk dönemi ileri derecede ruhsal bozuklukları |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
11 |
Diğer bozukluklar; Otizm, çocukluk şizofreni, çocukluk psikozları, çocukluk depresyonları |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
12 |
Çocukluk döneminde yaygın ruh sağlığı sorunları |
okuma |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
13 |
Çocukluk döneminde yaygın ruh sağlığı sorunları |
Gözlem |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
14 |
Çocuk ruh sağlığında kullanılan yöntemler |
Gözlem |
Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
|
|
15 |
Final |
Sınava hazırlık |
|
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yörükoğlu, A(1989).Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları.
Sargın, N. (2001).Çocuklarda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel.
Nazik, B (2000). Çocuk Ruh Sağlığı 1–2.İstanbul: Ya-pa
Bakırcıoğlu, R(2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
0 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
5 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|