Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Special Area Course |
|
Dersin Kodu |
: |
YLMK-204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI Prof.Dr. BEŞİR ŞAHİN Prof.Dr. MELİH BAYRAMOĞLU Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ Prof.Dr. KADİR AYDIN Prof.Dr. NECDET GEREN Prof.Dr. ORHAN BÜYÜKALACA Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI Doç.Dr. HAKANYAVUZ Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular
Özel bir konuda araştırma yapar
Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Bölümü Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
2 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
3 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
4 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
5 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
6 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
7 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
8 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
9 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
10 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
11 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
12 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
13 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
14 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
15 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
16/17 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme
|
Kaynak Okuma
|
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|