Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Almanca Dilbilgisi Iı

Dersin Kodu : YDA124

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET ÖZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Almanca´nın temel dilbilgisi kuralları
Sözcük türleri
Sözcükler arasındaki bağıntılar
Almanca´da sözdizimi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Almanca basit ve karmaşık dil yapılarının incelenmesi; cümle dizimindeki yapı kurallarının öğretilmesi; sözcük bilgisi ile dil yapıları ilişkisi konusunda bilgi ve becerilerin edindirilmesi; öğretilenlerin alıştırmalarla pekiştirilmesi.

Dersin İçeriği : Almanca Dilbilgisi I‘in devamı; öğrencilerin dil yapılarını metin ve bağlam düzeyinde geliştirme, biçim ve metin türü arasındaki ilişkileri kurma ve dilbilgisi yapılarını çözümleme ve bağlamda kullanarak metin üretme.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Edatlar Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
2 Edatlar Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
3 Edatlar Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
4 İlgeçli nesne kabul eden eylemler Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
5 İlgeçli nesne kabul eden eylemler Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
6 İlgeçli nesne kabul eden eylemler Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
7 Dass- cümleli fiiller ve mastar cümle yapısı Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Yan cümle Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
10 Yan cümle Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
11 Yan cümle Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
12 Yan cümle Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
13 İlgi cümlesi Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
14 İlgi cümlesi Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
15 Katı bileşikler içinde fiiller Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Neubearbeitung, Lehr- und Übungsbuch: ´Die neue Gelbe´. RSR [Taschenbuch]
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 2
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 3
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 2
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 3
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 3
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 3
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 3
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 2
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 3
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 2
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 2
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 4
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5