Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Lisans Tezi (Z)

Dersin Kodu : HAS-730

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 25

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUHSİN AKBABA
Prof.Dr. GÜLSEREN AĞRIDAĞ
Prof.Dr. NECDET AYTAÇ
Prof.Dr. FERDİ TANIR
Prof.Dr. BANU ELÇİN YOLDAŞCAN AVŞAR
Doç.Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖNDER KARAÖMERLİOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERTAN KARA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERSİNNAZLICAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir araştırma planlar
Araştırma konusunu projelendirir
Araştırma konusunun alt yapısını hazırlar.
Toplanan verilerin analizini yapar
Elde ettiği bilgileri bilimsel temelde yorumlar.
Sonuçlarını bilimsel metin haline getirir.
Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel bir çalışmayı planlama, kendi başına yapabilme becerisini kazandırma ve sonuçlarını yorumlayarak değerlendirme becerisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusunun belirlenmesi tezin amacının belirlenmesi Gereç ve yöntemin ortaya konması Verilerin toplanması Toplanan verilerin istatistik programına aktarılması İstatistiksel analizlerin yapılması Tabloların yapılması Tezin tartışılması Tezin sonuçlandırılması ve önerilerin belirlenmesi Tezin basımı ve duyurulması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Halk sağlığı alanında güncel bilgileri tarama Kaynak tarama Araştırma
2 Hipotez geliştirme Kaynak tarama Araştırma
3 Tez çalışmasını planlama Kaynak tarama Araştırma
4 Tez ile ilgili literatür toplama Kaynak tarama Araştırma
5 Tez ile ilgili literatür toplama Kaynak tarama Araştırma
6 Tez ile ilgili literatür toplama Kaynak tarama Araştırma
7 Tez ile ilgili literatür toplama Kaynak tarama Araştırma
8 Tez projesini hazırlama Kaynak tarama Araştırma
9 Tez projesini hazırlama Kaynak tarama Araştırma
10 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
11 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
12 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
13 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
14 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
15 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
16 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
17 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
18 Sahada Tez verilerinin toplanması Veri toplama Araştırma
19 Tezin verilerinin istatistik programına aktarılması ve analizlerinin yapılması Analiz Araştırma
20 Tezin verilerinin istatistik programına aktarılması ve analizlerinin yapılması Analiz Araştırma
21 Tezin verilerinin istatistik programına aktarılması ve analizlerinin yapılması Analiz Araştırma
22 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Araştırma
23 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Araştırma
24 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
25 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
26 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
27 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
28 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
29 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
30 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
31 Yapılan analizlerin yorumlanması ve Tezin yazılması Yazım Tez yazımı
32/33/34 Tezini bilimsel kurulda sunma Sunum Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ed: Prof.Dr. Çağatay Güler, Prof.Dr. Levent AKIN, 2012, Hacettepe Üniversitesi Yayınları
Diğer Kaynaklar  Bilimsel sitelerden tarama


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Araştırma (sağlık, hizmet veya klinik araştırma) planlayıp uygular, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale (literatür) hazırlayıp sunar. 5
2 Toplumun sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, sağlık istatistiklerini toplayıp değerlendirir, sürveyans yönetimi yapar 5
3 Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakları yönetir 0
4 Salgın yönetiminin önemini açıklar 0
5 Bulaşıcı hastalıklarla ilgili görevler yürütür 0
6 Birincil, ikincil ve üçüncül koruma hizmetlerini organize edip yürütür 5
7 Toplum çocuk sağlığını değerlendirir ve yönetir 0
8 Kronik hastalıklarla ilgili görevleri yürütür 0
9 Kadın/üreme sağlığı ile ilgili görevleri yürütür 0
10 Çevre sağlığı ile ilgili görevleri yürütür 0
11 İş sağlığıyla ilgili görevleri yürütür 0
12 Beslenme ile ilgili görevleri yürütür 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 625 625
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 625
Toplam İş Yükü / 25 (s): 25
Dersin AKTS Kredisi: 25