|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkçe Eğitiminde Drama |
|
Dersin Kodu |
: |
İÖ 724 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dramanın tarihsel gelişimini anlatır. Dramanın temel kavramlarını açıklar. Canlandırma tekniklerini açıklar ve uygular.
Doğaçlama çalışmalarını uygular. Yaratıcı drama çalışmalarını uygular. Türkçe öğretimi açısından drama uygulamalarını yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Drama alanına ait kavramları tanımak, dramayı Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dramanın içeriği ve kapsamı, dramanın Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanılması, temel dil becerilerinin kazandırılmasında ve dil bilgisi öğretiminde dramanın işlevi, Türkçe dersinde kullanılan drama teknikleri, drama lideri olarak Türkçe öğretmenin görev ve sorumlulukları, Türkçe eğitiminde drama yönteminin kullanılmasıyla ilgili etkinlik örnekleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Drama, tiyatro, İlişkili kavramlar ve ilköğretimde yeri ve önemi |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama, |
|
2 |
Dramanın ve tiyatronun belirgin özellikleri, amaçları, temel ögeleri, ilkeleri |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
3 |
Drama kuramları ve tarihi |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
4 |
Dramanın aşamaları |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
5 |
Dramanın aşamaları |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
6 |
Dramada kullanılan teknikler |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
7 |
Türkçe dersinde kullanılan drama teknikleri |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Dinleme becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
10 |
Konuşma becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
11 |
Okuma becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın Bir yöntem olarak kullanılması |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
12 |
Yazma becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
13 |
Dil bilgisi öğrenme alanın geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
14 |
Yaratıcılık ve hayal gücünün geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
15 |
Türkçe eğitiminde drama üzerine yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Araştırma- materyal geliştirme |
Anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ATAMAN, Müjdat (2009). Türkçe Derslerinde Kullanılabilecek Yaratıcı Etkinlikler ve Yaratıcı Yazma Örnekleri (Yaratıcı Drama Yöntemi İle) (1. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık
AYTAŞ, Gıyasettin (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama. Ankara: Akçağ Yayınları.
AYTAŞ, Gıyasettin ve Alemdar YALÇIN (2002). Tiyatro ve Canlandırma. Ankara: Akçağ Yayınları
BAŞ, Hacer Zehra (2002). Drama Yöntemiyle Türkçe Eğitimi. Yayın Yeri Yok: Uzerler Matbaacılık
KARA, Ömer Tuğrul (2010). Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretimine Etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
ŞİMŞEK, Tacettin (2004). İlköğretimde Drama-Kuramsal Bilgiler ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Suna Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
5 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
3 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
6 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|