Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkçe Eğitiminde Drama

Dersin Kodu : İÖ 724

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dramanın tarihsel gelişimini anlatır.
Dramanın temel kavramlarını açıklar.
Canlandırma tekniklerini açıklar ve uygular.
Doğaçlama çalışmalarını uygular.
Yaratıcı drama çalışmalarını uygular.
Türkçe öğretimi açısından drama uygulamalarını yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Drama alanına ait kavramları tanımak, dramayı Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanmak

Dersin İçeriği : Dramanın içeriği ve kapsamı, dramanın Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanılması, temel dil becerilerinin kazandırılmasında ve dil bilgisi öğretiminde dramanın işlevi, Türkçe dersinde kullanılan drama teknikleri, drama lideri olarak Türkçe öğretmenin görev ve sorumlulukları, Türkçe eğitiminde drama yönteminin kullanılmasıyla ilgili etkinlik örnekleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Drama, tiyatro, İlişkili kavramlar ve ilköğretimde yeri ve önemi Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama,
2 Dramanın ve tiyatronun belirgin özellikleri, amaçları, temel ögeleri, ilkeleri Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
3 Drama kuramları ve tarihi Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
4 Dramanın aşamaları Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
5 Dramanın aşamaları Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
6 Dramada kullanılan teknikler Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
7 Türkçe dersinde kullanılan drama teknikleri Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
8 Ara sınav
9 Dinleme becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
10 Konuşma becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
11 Okuma becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın Bir yöntem olarak kullanılması Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
12 Yazma becerisinin geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
13 Dil bilgisi öğrenme alanın geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
14 Yaratıcılık ve hayal gücünün geliştirilmesi açısından Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılması Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
15 Türkçe eğitiminde drama üzerine yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Araştırma- materyal geliştirme Anlatım, Tartışma, Uygulama
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ATAMAN, Müjdat (2009). Türkçe Derslerinde Kullanılabilecek Yaratıcı Etkinlikler ve Yaratıcı Yazma Örnekleri (Yaratıcı Drama Yöntemi İle) (1. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık AYTAŞ, Gıyasettin (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama. Ankara: Akçağ Yayınları. AYTAŞ, Gıyasettin ve Alemdar YALÇIN (2002). Tiyatro ve Canlandırma. Ankara: Akçağ Yayınları BAŞ, Hacer Zehra (2002). Drama Yöntemiyle Türkçe Eğitimi. Yayın Yeri Yok: Uzerler Matbaacılık KARA, Ömer Tuğrul (2010). Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretimine Etkisi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. ŞİMŞEK, Tacettin (2004). İlköğretimde Drama-Kuramsal Bilgiler ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Suna Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 5
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 3
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 6 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6