Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ağrı Kontrolü

Dersin Kodu : HMS314

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEVBAN ARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ağrının nedenleri ve sonuçlarını bilir.
Ağrı tiplerini ve etkileyen faktörleri bilir.
Ağrıyı tanılar ve değerlendirir..
Etkili ağrı kontrolünü bilir.
Ağrılı hasta bakımını bilir.
Konuyla ilgili gelişmeleri izler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Ağrılı hasta bakımını bilen, optimal ağrı kontrolü için problemleri tanılayıp bilimsel olarak çözüm üreten hemşireler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği : Ağrı kavramını,mekanizmasını,türlerini ve yaklaşımları içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 1 kat ... nolu derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarihsel süreçte ağrı, ağrı algısı ve kontrolünü etkileyen faktörler Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
2 Ağrı epidemiyolojisi Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
3 Ağrı mekanizmaları Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
4 Ağrı kavramları Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
5 Ağrının sınıflandırılması-Ağrının değerlendirilmesi Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
6 Ağrının psikiyatrik yönü Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
7 Ağrı kontrol yöntemleri Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
8 Vize Derse yönelik kaynakları okuma, yazılı soru ve cevap
9 Ağrı tedavisinde farmakolojik ve nonfarmakolojik yöntemler Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
10 Ağrı tedavisinde farmakolojik ve nonfarmakolojik yöntemler Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
11 Ağrı ile baş etme yöntemleri Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
12 Tanı ve tedavi işlemlerine bağlı olarak gelişen ağrı, postoperatif ağrı Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
13 Travma ve yanık ağrısı olan hastanın değerlendirilmesi Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
14 Karın ve göğüs ağrısı olan hastayı değerlendirme Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
15 Değerlendirme Literatür tarama ve konu ile ilgili makale bulma Slayt gösterisi,sözel anlatım,soru-cevap,seminer
16/17 Final Derse yönelik kaynakları okuma, ödev teslimi yazılı soru ve cevap, seminer teslim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Eti Aslan F. Ağrı Doğası ve Kontrolü. I. Basım, Avrupa Tıp Kitapçılık Ltd. Şti. İstanbul, 2006.
  Yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. 3
2 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
3 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 4
4 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar . 5
5 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. 4
6 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. 4
7 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. 0
8 Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. 4
9 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. 5
10 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 0
11 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
12 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. 5
14 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. 3
15 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. 0
16 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 2
17 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 5
18 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. 3
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 4
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 67
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.68
Dersin AKTS Kredisi: 3