Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sağlık Mevzuatı

Dersin Kodu : HMS426

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERAP TORUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hukuk ve sağlık mevzuatı kavramlarını değerlendirme yetisi kazanır.
Cumhuriyet sonrası ilk yıllarda çıkarılan sağlığa ilişkin yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve bunları değerlendirebilir.
Sağlık alanına ilişkin mesleki yaşantıda karşılaşılabilecek kanunları öğrenir ve uygun hizmet verir hale gelir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Ülkemizde sağlık hizmetlerinin sunumu sırasında uyulmak zorunda olunan kanun ve yönetmelikleri bilmek ve bu kanun ve yönetmeliklerin sağlık alanına yansımalarını yorumlamaktır.

Dersin İçeriği : Sağlığa ilişkin yasa ve yönetmeliklerdir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hukuk ve Sağlık Mevzuatı okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
2 Yazılı hukuk kuralları okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
3 Anayasa ve kanunlar okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
4 Yasa gücünde metinler okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
5 Cumhuriyet sonrası ilk yıllarda çıkarılan sağlığa ilişkin yasa ve yönetmelikler okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
6 Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
7 Umumi Hıfzısıhha Kanunu, Sağlığın sosyalleştirilmesi okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
8 vize okuma yazılı soru ve cevap
9 Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
10 Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
11 Özel Hastaneler Kanunu ve Yönetmeliği okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
12 Aile Hekimliği Kanunu okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
13 Türk Tabipler Birliği Kanunu okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
14 Hemşirelik Kanunu okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
15 Sağlık alanına ilişkin diğer kanun ve yönetmelikler okuma Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma
16/17 Final okuma yazılı soru ve cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türk sağlık sistemindeki kanunlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. 0
2 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
3 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 5
4 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar . 0
5 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. 1
6 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. 1
7 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. 0
8 Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. 5
9 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. 5
10 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
11 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
12 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 2
13 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. 3
14 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. 2
15 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. 0
16 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 1
17 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 5
18 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. 1
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 5
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 67
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.68
Dersin AKTS Kredisi: 3