|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kereste Endüs. Ve Kurut. Tek. |
|
Dersin Kodu |
: |
MD 214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı YAŞARTÜFEKLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Kurutmanın tanımını ve önemini kavramak. 2) Odunun yapısını ve özelliklerini kavramak 3) Ağaç malzemenin rutubeti ve rutubet ölçme yöntemlerini kavramak. 4) Odunun içerisindeki suyun hareketi ile ilgili genel bilgileri kavramak 5) Kurutma bakımından önemli bazı kavramları öğrenmek. 6) Doğal kurutma yöntemleri ile ilgili bilgileri kavramak 7) Teknik kurutma hakkında bilgi sahibi olmak 8) Kurutma kusurlarını ve önleme çarelerini kavramak. 9) Kurutma fırınları hakkında teknik bilgi sahibi olmak 10) Kurutma programları ve kurutma sürelerini kavramak 11) Kereste buharlamanın amaçlarını, şartlarını ve temel esaslarını kavramak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mobilya endüstrisinde ana materyal olarak kullanılan ağacın mobilya üretiminde kullanılır hale getirmek için kereste elde etme yöntemleri, ahşap malzemenin nemini ölçme, kurutma teknikleri, kurutma süreçleri ve kurutma ortamlarının belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olma.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ülkemizde ve dünyadaki kereste endüstrisi |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
2 |
Kerestelerin üretim aşaması |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
3 |
Kereste elde edilme yöntemleri |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
4 |
Tomrukların depolanması ve depo şartları |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
5 |
Tomrukların satışı ve piyasaya sürülmesi |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
6 |
Ağaç malzemenin kurutulması |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
7 |
Kurutma metodları, kurutmayı etkileyen faktörler |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Ağaç malzemenin özellikkleri ve neminin ölçülmesi. |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
10 |
Ağaç malzemenin kurutulması |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
11 |
Kurutma yöntemleri |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
12 |
Kereste istifleme |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
13 |
Kereste depolaması, depo şartları |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
14 |
Depolanan kerestelerin korunması |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"Örs,Y.ve Keskin,H.Ağaç malzeme bilgisi Oğuz,M, Gürtekin,A.Mobilya ve dekorasyon gereç bilgisi(MEB yayınları)
Şanıvar, N, Zorlu, İ., Ağaç İşleri Gereç Bilgisi"
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
5 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
3 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
5 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
4 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
4 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
4 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
4 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
4 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
4 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
5 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
0 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
0 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
3 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|