|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bağcılıkta Araştırma Metodları |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-635 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sofralık, kurutmalık ve şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreleri öğrenir. Üzümlerin fiziksel özellikleri ile ilgili ölçümleri yapar. Üzümlerin kimyasal özellikleri ile ilgili ölçümleri öğrenir. Asmalarda fenolojik gözlem yapabilir. Verilerin analiz yöntemlerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sofralık, kurutmalık ve şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler ve hasat ile fiziksel ve kimyasal özelliklerle ilgili ölçümleri ve veri analiz yöntemlerini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sofralık, kurutmalık ve şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. Bağcılık araştırmalarında incelenen temel değişkenler, örnek sayıları ve örnek alma, fenolojik, fiziksel (büyüklük, uzunluk, genişlik, şekil, irilik, hacim, büyüme vb.) ve kimyasal (şeker, asit, fenolojik bileşikler, vitaminler ve mineral maddeler vb.) özelliklerle ilgili ölçümler, verilerin analizi, sunumu ve yayına hazırlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sofralık, üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Kurutmalık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Bağcılık araştırmalarında incelenen temel değişkenler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Örnek sayıları ve örnek alma, |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Fenolojik özelliklerle ilgili ölçümler, |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Fiziksel (büyüklük, uzunluk, genişlik, şekil, hacim, büyüme vb.) özelliklerle ilgili ölçümler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Fiziksel (büyüklük, uzunluk, genişlik, şekil, hacim, büyüme vb.) özelliklerle ilgili ölçümler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
10 |
Kimyasal (şeker, asit, fenolojik bileşikler, vitaminler ve mineral maddeler vb.) özelliklerle ilgili ölçümler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Kimyasal (şeker, asit, fenolojik bileşikler, vitaminler ve mineral maddeler vb.) özelliklerle ilgili ölçümler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Tartım ve analiz yöntemleri, |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Verilerin değerlendirilmesi, |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Sonuçların sunumu ve yayına hazırlanması. |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Sonuçların sunumu ve yayına hazırlanması. |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çelik, S., 1998. Bağcılık (ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426 s.
Fidan, Y., 1985. Özel Bağcılık. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 930, Ders Kitabı No: 265, Ankara Üniv. Basımevi, Ankara, 401 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
5 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
4 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
24 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|