Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bağcılıkta Araştırma Metodları

Dersin Kodu : BB-635

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sofralık, kurutmalık ve şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreleri öğrenir.
Üzümlerin fiziksel özellikleri ile ilgili ölçümleri yapar.
Üzümlerin kimyasal özellikleri ile ilgili ölçümleri öğrenir.
Asmalarda fenolojik gözlem yapabilir.
Verilerin analiz yöntemlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sofralık, kurutmalık ve şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler ve hasat ile fiziksel ve kimyasal özelliklerle ilgili ölçümleri ve veri analiz yöntemlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Sofralık, kurutmalık ve şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. Bağcılık araştırmalarında incelenen temel değişkenler, örnek sayıları ve örnek alma, fenolojik, fiziksel (büyüklük, uzunluk, genişlik, şekil, irilik, hacim, büyüme vb.) ve kimyasal (şeker, asit, fenolojik bileşikler, vitaminler ve mineral maddeler vb.) özelliklerle ilgili ölçümler, verilerin analizi, sunumu ve yayına hazırlanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sofralık, üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Kurutmalık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Şaraplık-şıralık üzüm çeşitlerinde hasat zamanının belirlenmesinde kullanılan parametreler, derim. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Bağcılık araştırmalarında incelenen temel değişkenler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Örnek sayıları ve örnek alma, Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Fenolojik özelliklerle ilgili ölçümler, Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Fiziksel (büyüklük, uzunluk, genişlik, şekil, hacim, büyüme vb.) özelliklerle ilgili ölçümler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Fiziksel (büyüklük, uzunluk, genişlik, şekil, hacim, büyüme vb.) özelliklerle ilgili ölçümler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
10 Kimyasal (şeker, asit, fenolojik bileşikler, vitaminler ve mineral maddeler vb.) özelliklerle ilgili ölçümler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Kimyasal (şeker, asit, fenolojik bileşikler, vitaminler ve mineral maddeler vb.) özelliklerle ilgili ölçümler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Tartım ve analiz yöntemleri, Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Verilerin değerlendirilmesi, Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Sonuçların sunumu ve yayına hazırlanması. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Sonuçların sunumu ve yayına hazırlanması. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çelik, S., 1998. Bağcılık (ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426 s.
 Fidan, Y., 1985. Özel Bağcılık. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 930, Ders Kitabı No: 265, Ankara Üniv. Basımevi, Ankara, 401 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 5
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 4
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 4
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 2
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 3
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 3
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 4
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 5
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 24 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6