Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bağcılıkta Araştırma Organizasyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-633 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konularını bilir. Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantıları ve öne çıkan konuları öğrenir. Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşları bilir. Araştırma projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esasları öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar ve bunların yaptığı araştırmaları öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar, araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler, bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar, bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular. Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar, Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri, bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar. Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Çukurova Üniversitesi Merkezi Kütüphanesi
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Türkiye bağcılığında öncelikli araştırma konuları |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Ara sınavı |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
10 |
Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu Sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
1 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
5 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
4 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|