Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bağcılıkta Araştırma Organizasyonu

Dersin Kodu : BB-633

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konularını bilir.
Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantıları ve öne çıkan konuları öğrenir.
Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşları bilir.
Araştırma projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esasları öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar ve bunların yaptığı araştırmaları öğretmektir.

Dersin İçeriği : Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar, araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler, bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar, bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular. Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar, Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri, bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar. Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Çukurova Üniversitesi Merkezi Kütüphanesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Türkiye bağcılığında öncelikli araştırma konuları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Ara sınavı Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
10 Türkiye´de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl sonu Sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kongre ve simpozyum Kitapları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 1
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 4
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 3
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 5
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 4
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 4
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 4
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 24 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6