Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Thesis Work

Dersin Kodu : YLEET-302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK
Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN
Doç.Dr. TURGUT İKİZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY
Doç.Dr. İLYAS EKER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR
Doç.Dr. ULUS ÇEVİK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ
Prof.Dr. MEHMET TÜMAY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA
Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrik Elektronik mühendisliği lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
Elektrik Elektronik Mühendisliğinde edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek, tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması.

Dersin İçeriği : Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, ve uygulanması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Ofis, Laboratuar, Kütüphane, vs.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
2 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
3 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
4 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
5 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
6 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
7 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
8 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
9 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
10 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
11 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
12 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
13 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
14 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
15 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma
16/17 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 5
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 5
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 5
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 24 336
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 18 252
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 588
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.52
Dersin AKTS Kredisi: 24