|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Thesis Work |
|
Dersin Kodu |
: |
YLEET-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN Doç.Dr. TURGUT İKİZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY Doç.Dr. İLYAS EKER Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR Doç.Dr. ULUS ÇEVİK Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ Prof.Dr. MEHMET TÜMAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik Elektronik mühendisliği lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir Elektrik Elektronik Mühendisliğinde edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek, tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, ve uygulanması.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Ofis, Laboratuar, Kütüphane, vs. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
2 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
3 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
4 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
5 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
6 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
7 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
8 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
9 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
10 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
11 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
12 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
13 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
14 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
15 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
16/17 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
5 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
5 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
5 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
5 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
5 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
24 |
336 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
18 |
252 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 588 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 23.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 24 |
|
|
|