Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminar |
|
Dersin Kodu |
: |
YLEES-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUSTAFA GÖK Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN Doç.Dr. TURGUT İKİZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY Doç.Dr. İLYAS EKER Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR Doç.Dr. ULUS ÇEVİK Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ Prof.Dr. MEHMET TÜMAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrik Elektronik Mühendisliğinin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
2 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
3 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
4 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
5 |
Kaynak Taraması |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
6 |
Kaynak Taraması |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
7 |
Kaynak Taraması |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
8 |
Problem analizi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
9 |
Problem analizi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
10 |
Problem analizi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
13 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
14 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
15 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
16/17 |
Seminer sunumu |
Kaynakların okunması |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
5 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
5 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
5 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
5 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
5 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
4 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
5 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
5 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
5 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|