|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mobilya Stilleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MD 212 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Osmanlı-Türk süsleme sanatı ve ahşap süslemelerini açıklamak. 2) Osmanlı-Türk mimarisi ve Türklerde oyma ve kakma sanatı hakkında bilgi sahibi olma. 3) Mobilya stilleri hakkında genel bilgi elde etmek. 4) Roman ve Gotik mimarisi ve mobilya ve stillerini tanımak. 5) Rönesans devri mobilya stilinin karakteristik özelliklerini kavramak. 6) Barok, William ve Marry mobilyaların genel yapısını ve dönemsel özelliklerini kavramak. 7) Rokoko ve Anne stili mobilyaların özelliklerini kavramak. 8) XIII-XIV-XV- XVI Louis mobilya stilinin genel özelliklerini kavramak. 9) Sheraton, Adam stili mobilyaların genel karakteristik özelliklerini kavramak. 10) Hepplewhite, Chippendale stili mobilyaların genel özelliklerini kavramak. 11) Modern mobilya ve özellikleri ve stil mobilyalarla karşılaştırılması.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünya mobilya tarihinde egemen olmuş akımlar, eğilimler ve günümüzde uygulanan stiller ve dekorasyona etkilerini tanımlama. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk mobilyaları , ahşap eserlerini şekilleri ve anlamlarıyla Türk süsü olan dekoratif elemanlar |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Türk mimari devirleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Benzetim |
|
3 |
Türklerde oyma ve kakma sanatı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Roman-Gotik sanatı |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Benzetim |
|
5 |
Rönesans , Barok sanatı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
XIII ,XIV, XV, XVI. Louis |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Benzetim |
|
7 |
Rokoko , Regence sanatı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Anne , William and Mary sanatı |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Benzetim |
|
10 |
Hepplewhite , Sheraton sanatı |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Benzetim |
|
11 |
Adam , Chippendale sanatı |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Philippe ve Empire stili mobilyaların özelliklerinin incelenmesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Modern mobilya ve özellikleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Benzetim |
|
14 |
Günümüz mobilya stillerinin biçimi kullanılan malzeme açısından değerlendirilmesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Aras R. , Y.T.Ö.O. Mobilya Stilleri (1982)
2- Dinçel K. , Işık Z. , M.E.B. Mobilya Sanat Tarihi (1980)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
5 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
4 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
0 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
3 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
0 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
0 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
3 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
4 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
0 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
4 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
4 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
0 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
0 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
0 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|