Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Güreş)

Dersin Kodu : AE 230

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ALİ GÖKDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, Antrenörün rolünü, iletişim becerileri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinda Öğretme stilleri konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Öğretme metotları konusunu bilir, açıklar ve uygular .
Öğrenci, Güreş öğretme metodolojisinde Pratik uygulamalar konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci,Turnuva Oyuncuları için Strateji ve taktiklerinde Müsabakayı etkileyen faktörler konusunu bilir, açıklar ve uygular.
Öğrenci Müsabakalar için Strateji ve taktikler konusunu bilir, açıklar ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Güreşin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. Taktik seçimde etkili olan kriterleri öğrenir. Gögüs gögüse mücadele,rakibi oyalama taktiklerini öğrenir Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenir. Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenir. Rakibin özelliklerine göre hücum ve müdafa taktiklerini öğrenir. Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenir. Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenir. Tekniklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Güreş salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Propram içeriğinin acıklanması ve tartışma. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
2 Taktik seçimde etkili olan kriterleri öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
3 Gögüs gögüse mücadele,rakibi oyalama taktiklerini öğrenir ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
4 Rakibin zayıf yönlerini tespit edip hücum yapabilme taktiklerini öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
5 Rakibin özelliklerine göre hücum ve müdafa taktiklerini öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
6 Rakibin özelliklerine göre hücum ve müdafa taktiklerini öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
7 Rakibe göre teknik taktik çalışmalarını öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
8 Vize sınavı m Vize sınavı Vize sınavı
9 Rakibe göre SEZİNLEME çalışmalarını öğrenir. ISINMA Teori ve pratik
10 Tekniklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
11 Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
12 Teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
13 Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT
14 Rakibe göre teknik ve taktiklerin müsabakalarda uygulanmasını öğrenir. ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
15 Genel tekrar ISINMA ANLATIM, SORU- YANIT VE UYGULAMA
16/17 Final Sınavı FİNAL Teori ve pratik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türk ve Dünya Güreşi. Türk Güreş Vakfı Yayınları. 1995.
 Acak Mehmet, Acak Mahmut. Güreş Öğreniyorum. Malatya. Kubbe Yayıncılık. 2001.
 Yıldırım E. Güreşte yeni Eğitimin İlmi ve Metodik temelleri.
 Pehlivan D. A. Çağdaş Güreş Teknikleri.Ankara. Genel Müdürlük yayınları.1984.
 Gökdemir K. Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri .Ankara. Poyraz Ofset. 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 2
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 3
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 2
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 3
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 3
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 2
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5