|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel terimler ve kavramlar. Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, bit, Byte kavramları, İşletim Sistemleri. Windows işletim sistemi |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
2 |
Programlar, Ayarlar ve Denetim Masası, Donatılar ,Sistem araçları. Windows gezgini ve menüleri. Dosya ve klasör yaratma,silme, arama,bulma, yeniden adlandırma |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
3 |
Kısayol yaratma. İşletim sistemi detayları. Program ekleme-kaldırma, donanım ekleme-kaldırma, sistem özellikleri ve sistem bakımı. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
4 |
Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma, Metin yazma ve üzerinde değişiklik yapma |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
5 |
Kelime işlem programında stiller. Kelime işlem programı ile içindekiler tablosu hazırlama. Kelime işlem programı ile hazırlanan dosyaları web sayfası olarak kaydetme. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
6 |
Tablolama programında hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma. Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
7 |
Tablolama programında hücre sıralama ve filtreleme. stiller, basit formüller oluşturma. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
8 |
Ara Sınav |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Ara Sınav |
|
9 |
Tablolama programı ile karmaşık formüller oluşturma ve işlevler hakkında bilgi. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
10 |
Sunu programı ile basit sunular hazırlama, görünümler, slaytlar ile ilgili işlemler, slaytları biçimlendirme. Slaytlar üzerine metin kutuları, şekiller. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
11 |
Slayt gösterisi ile ilgili işlemler, sunu programının detayları. Sunu programı ile hazırlanan dosyaları web sayfası olarak kaydetme. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
12 |
İnternet temel terimleri ve kavramları. Temel ağ ve İnternet ayarları. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
13 |
FTP kullanımı ve Webde gezinme. E-posta kullanımı. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
14 |
operatörleri, + ve - işaretleriyle arama tarama, arama motorlarındaki arama farklılıklar. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
15 |
Kelime işlem, tablolama ve sunu programı ile hazırlanan web sayfalarının İnternette yayınlanması. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
16/17 |
Kapsamlı uygulamalar ile genel tekrar ve sınava hazırlık yapılması. |
Notlardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamaların yapılması. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
0 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
0 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
0 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
0 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
5 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
0 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
0 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
0 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
0 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
0 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
0 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
3 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|