|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
2 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
3 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
4 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
5 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
6 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
7 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
8 |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
9 |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
10 |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
11 |
Danışmanla laboratuar denemelerinin kurulması |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
12 |
Danışmanla tarla denemelerinin kurulması |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
13 |
Danışmanla tarla denemelerinin kurulması |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
14 |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
15 |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
16/17 |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
2 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
0 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
2 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
3 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|