|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biobed: Environmental Protection During Filling and Cleaning of Sprayer |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-618 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
To have knowledge about Biobed, and reducing pesticides contamination to environment.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
None |
|
Dersin Amacı |
: |
To have knowledge about Biobed, and reducing pesticides contamination to environment. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Definition of Biobed. Requirement of Biobed. Biobeds in World and Turkey. Degradation Mechanism of Pesticides in Biobed. Specifications and Efficacy of Using Material in Biobed. The Components of the Biobed: The Clay Layer, The Biomixture, The Grass Layer. Water Management in Biobed. Effect of Biomix on Biobed Efficiency. Effect of Temperature on Biobed Efficiency. Effect of Depth on Degradation of Pesticides. Effect of Precipitation on Biobed efficacy. Discussion Research Needs on Biobed. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Classroom and Laboratory in Department of Agricultural Machinery. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Definition of Biobed. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
2 |
Requirement of Biobed. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
3 |
Biobeds in World and Turkey. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
4 |
Degradation Mechanism of Pesticides in Biobed. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
5 |
Specifications and Efficacy of Using Material in Biobed. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
6 |
Studies on Biobed in Nowadays and Future |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
7 |
The Components of the Biobed: The Clay Layer, The Biomixture, The Grass Layer. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
8 |
Mid-term exam |
Study lecture notes |
Written Exam |
|
9 |
Water Management in Biobed. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
10 |
Effect of Biomix on Biobed Efficiency. |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
11 |
Effect of Moisture on Biobed Efficiency |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
12 |
Effect of Temperature on Biobed Efficiency |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
13 |
Effect of Depth on Degradation of Pesticides, |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
14 |
Effect of Precipitation on Biobed efficacy |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
15 |
Discussion Research Needs on Biobed |
Reading textbook, Preliminary to lecture via internet. |
Oral presentation, video and animations, Discussion. |
|
16/17 |
Final Exam |
Study lecture notes |
Written Exam |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Jakobsson, C., Sustainable Agriculture. Baltic University Press. 505 p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
3 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
5 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
5 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
4 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
5 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
5 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|