Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Risk Değerlendirmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-616 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SAİT MUHARREM SAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye´de yürürlükteki İSG mevzuatının detayları hakkında bilgi sahibi olur. 5 Adımda risk değerlendirme aşamalarını bilir ve uygular. Sanayide yaygın olarak yararlanılan risk değerlendirme metotlarını bilir ve özel alanlara uyarlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) çalışmalarında önemli bir yer tutan risk değerlendirmesi konusunda saha uygulamalarıyla desteklenmiş şekilde bilgilendirme yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye´de gündemdeki İSG mevzuatının detayları hakkında bilgilendirme yapmak.
İSG kapsamında risk değerlendirme çalışmalarının yeri ve önemini açıklamak.
Farklı risk değerlendirme yöntemlerini tanıtıp örnek çözümlemelerle konuyu pekiştirmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Uygun Bölüm derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünya´da ve Türkiye´de İSG çalışmalarının tarihi gelişimi. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
2 |
İSG Yönetim sistemleri (OHSAS 18001-TS 18001) ve Türkiye´de yasal mevzuat. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
3 |
İSG Yönetim sistemleri (OHSAS 18001-TS 18001) ve Türkiye´de yasal mevzuat. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
4 |
Beş (5) adımda risk değerlendirmesi kavramı ve işyerlerinde risk değerlendirme esasları. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
5 |
İşyerlerinde tehlike sınıflaması ve tehlike tanımlama esasları ve detayları. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
6 |
Tehlike sınıflama ve tanımlama örnekleri (işyeri ziyareti). |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
7 |
Kalitatif ve kantitatif risk değerlendirme metotlarının genel tanıtımı. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
8 |
L ve X tipi Matris risk değerlendirme metotlarının esasları. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
9 |
L ve X tipi risk değerlendirme metotlarıyla örnek çözümler. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
10 |
Fine-Kinney risk değerlendirme metodunun esasları. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
11 |
Fine-Kinney risk değerlendirme metoduyla örnek çözümler. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
12 |
Ara sınav |
|
|
|
13 |
JSA risk değerlendirme metodunun esasları. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
14 |
JSA risk değerlendirme metoduyla örnek çözümler. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
15 |
Bütün konuların gözden geçirilmesi ve proje değerlendirmesi. |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
4 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
5 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
5 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
4 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
3 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
3 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
3 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
3 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|