|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pestisit Uygulamalarında Çevresel Riskler |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-609 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pestisitlerin insan ve çevre üzerine olumsuz etkileri ve riskleri hakkında bilgilenmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Pestisitlerin insan ve çevre üzerine olumsuz etkileri ve riskleri hakkında bilgilenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Pestisitin tanımı ve tarımda kullanımı. Pestisitin insan üzerindeki olumsuz etkileri : Operatör, işçi ve üçüncü kişiler üzerindeki etkileri. Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Topraktaki kalıcılık, Yeraltı sularına bulaşma riski, Suda yaşayan organizmalara karşı akut risk, Kuşlara karşı akut risk, Arılara karşı akut risk, Solucanlara karşı akut risk, Yararlı eklembacaklılara karşı risk. Sınır Faktörü ve Risk İndeksi. Çevreye Tahmini Bulaşıklık, Toksikolojik Referans. Pestisit Uygulama Hacmi, Pesitisit Uygulama Sayısı. Pestisit Sürüklenmesi ve Vücut ağırlığı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tarım Makinaları Bölümü Derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pestisitin tanımı ve tarımda kullanımı. |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
2 |
Pestisitin insan üzerindeki olumsuz etkileri : Operatör ve işçi üzerindeki etkileri |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
3 |
Pestisitin insan üzerindeki olumsuz etkileri : 3. Kişiler üzerindeki etkileri |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
4 |
Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Topraktaki kalıcılık. |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
5 |
Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Yeraltı sularına bulaşma riski. |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
6 |
Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Suda yaşayan organizmalara karşı akut risk. |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
7 |
Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Kuşlara karşı akut risk |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notlarını gözden gerçirme |
Yazılı sınav |
|
9 |
Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Arılara karşı akut risk |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
10 |
Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Solucanlara karşı akut risk |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
11 |
Pestisitin çevre üzerindeki olumsuz etkileri : Yararlı eklembacaklılara karşı risk. |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma |
|
12 |
Sınır Faktörü ve Risk İndeksi, |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
13 |
Çevreye Tahmini Bulaşıklık, Toksikolojik Referans |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
14 |
Pestisit Uygulama Hacmi, Pesitisit Uygulama Sayısı. |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma. |
|
15 |
Pestisit Sürüklenmesi ve Vücut ağırlığı |
Ders notlarını inceleme, internetten ön hazırlık. |
Sözlü sunum, Tartışma |
|
16/17 |
Yarıyılsonu Sınavı |
Ders notlarını gözden gerçirme |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Matthews, G., 2006. Pesticides: Health, Safety and the Environment. Blackwell Publishing Ltd.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
3 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
5 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
3 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
2 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
3 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
3 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|