|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matemetik 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE138 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Artan ve azalan fonksiyonlar ve fonksiyonların maksimum, minumumunu açıklama ve problem çözme Fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremleri açıklama ve problem çözme Fonksiyonların grafiklerinin çizme Türev ile ilgili bazı uygulamalar yapma Belirsiz integral kavramı ve temel integrasyon formüllerini kullanarak problem çözme Rasyonel fonksiyonların integralini hesaplama Trigonometrik fonksiyonların ve rasyonel trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama Riemann toplamı ve belirli integrali açıklama İntegral hesabının temel teoremlerini uygulama İntegral alma yöntemlerini uygulama Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematikle ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Artan ve azalan fonksiyonlar ve problem çözme, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremleri açıklama ve prblem çözme, fonksiyonların grafiklerini çizme, türev ile ilgili bazı uygulamalar yapma,belirsiz integral kavramı ve integrasyon formüllerini kullanarak problem çözme,rasyonel fonksiyonların integralini hesaplama, trigonometrik fonksiyonların ve rasyonel trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama, Riemann toplamı ve belirli integrali açıklama, integral hesabının temel teoremlerini uygulama, integral alma yöntemlerini uygulama, belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Artan ve azalan fonksiyonlar ve problem çözme
|
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.179-193;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 233-243;
Balcı, M. (2000). s. 44-54 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
2 |
Fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremleri açıklama |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.193-202;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 243-263 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
3 |
Fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili problem |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.202-216;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s.263-271 Balcı, M. (2000). s. 54-79 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
4 |
Fonksiyonların grafiklerini çizme |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.216-242;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s.263-271 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
5 |
Türev ile ilgili bazı uygulamalar |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.242-255;
Balcı, M. (2000). s. 151-208 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
6 |
Belirsiz integral kavramı |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.255-264;
Balcı, M. (2000). s.211-262 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
7 |
Belirsiz integralle ilgili problem çözme |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.268-282;
Balcı, M. (2000). s.211-262 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Rasyonel fonksiyonların integralini hesaplama |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.298-345;
Balcı, M. (2000). s.211-262 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
10 |
Trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.347-356;
Balcı, M. (2000). s.265-290 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
11 |
Rasyonel trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.347-356;
Balcı, M. (2000). s.265-290 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
12 |
Riemann toplamı ve belirli integral |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.347-356;
Balcı, M. (2000). s.265-290 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
13 |
İntegral hesabının temel teoremlerini uygulama |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.374-407;
Balcı, M. (2000). s. 293-314 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
14 |
İntegral alma yöntemlerini uygulama |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.374-407;
Balcı, M. (2000). s. 293-314 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
15 |
Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.374-407;
Balcı, M. (2000). s. 293-314 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Balcı, M. (2000). Genel Matematik (Cilt I) Ankara: Balcı yayınevi
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve eğitim vakfı yayınları.
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). Analize Giriş (Cilt I) Adana: Nobel yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
3 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
3 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
0 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
0 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|