Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matemetik 2

Dersin Kodu : BTE138

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Artan ve azalan fonksiyonlar ve fonksiyonların maksimum, minumumunu açıklama ve problem çözme
Fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremleri açıklama ve problem çözme
Fonksiyonların grafiklerinin çizme
Türev ile ilgili bazı uygulamalar yapma
Belirsiz integral kavramı ve temel integrasyon formüllerini kullanarak problem çözme
Rasyonel fonksiyonların integralini hesaplama
Trigonometrik fonksiyonların ve rasyonel trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama
Riemann toplamı ve belirli integrali açıklama
İntegral hesabının temel teoremlerini uygulama
İntegral alma yöntemlerini uygulama
Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematikle ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmaktır

Dersin İçeriği : Artan ve azalan fonksiyonlar ve problem çözme, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremleri açıklama ve prblem çözme, fonksiyonların grafiklerini çizme, türev ile ilgili bazı uygulamalar yapma,belirsiz integral kavramı ve integrasyon formüllerini kullanarak problem çözme,rasyonel fonksiyonların integralini hesaplama, trigonometrik fonksiyonların ve rasyonel trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama, Riemann toplamı ve belirli integrali açıklama, integral hesabının temel teoremlerini uygulama, integral alma yöntemlerini uygulama, belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Artan ve azalan fonksiyonlar ve problem çözme Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.179-193; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 233-243; Balcı, M. (2000). s. 44-54 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
2 Fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremleri açıklama Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.193-202; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 243-263 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
3 Fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili problem Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.202-216; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s.263-271 Balcı, M. (2000). s. 54-79 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
4 Fonksiyonların grafiklerini çizme Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.216-242; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s.263-271 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
5 Türev ile ilgili bazı uygulamalar Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.242-255; Balcı, M. (2000). s. 151-208 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
6 Belirsiz integral kavramı Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.255-264; Balcı, M. (2000). s.211-262 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
7 Belirsiz integralle ilgili problem çözme Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.268-282; Balcı, M. (2000). s.211-262 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Rasyonel fonksiyonların integralini hesaplama Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.298-345; Balcı, M. (2000). s.211-262 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
10 Trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.347-356; Balcı, M. (2000). s.265-290 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
11 Rasyonel trigonometrik fonksiyonların integralini hesaplama Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.347-356; Balcı, M. (2000). s.265-290 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
12 Riemann toplamı ve belirli integral Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.347-356; Balcı, M. (2000). s.265-290 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
13 İntegral hesabının temel teoremlerini uygulama Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.374-407; Balcı, M. (2000). s. 293-314 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
14 İntegral alma yöntemlerini uygulama Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.374-407; Balcı, M. (2000). s. 293-314 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
15 Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesaplama Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.374-407; Balcı, M. (2000). s. 293-314 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Balcı, M. (2000). Genel Matematik (Cilt I) Ankara: Balcı yayınevi
 Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve eğitim vakfı yayınları.
 Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). Analize Giriş (Cilt I) Adana: Nobel yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 3
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 0
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 0
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 0
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 0
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 0
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 0
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 0
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 3
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 0
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 0
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 0
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4