|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde Bilişim Teknolojileri 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE134 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veritabanı kurar, yönetir ve veri tabanı araçlarını(tablo, sorgu, form) geliştirir. SQL sorgulama dilini kullanır. Web tasarımı yapar. Yapılan web sayfalarını web sunucularından yayınlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BTE133 Eğitimde Bilişim Teknolojileri 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Veri tabanı, mail, ftp sistemlerini kurup ve yönetmek, Web tasarımı yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veritabanı programları: Bir veritabanının yaratılması. Tablolar, Sorgular, Formlar ve Raporlar. Makrolar ve SQL sorgu dili. HTML dili ve temel etiketler. HTML editörleri ile web tasarımı. Web tasarım ve yönetim programları: dosya işlemleri, menüler, menü seçeneklerinin özellikleri ve kullanımı, sayfalarda hazır tema kullanımı, font özelliklerinin kullanımı, özel stil tanımlama ve stillerin kullanımı, sayfalara sembol, animasyon, resim ve clipart ilave etme, frame yapısının kullanılması. Hazır Javascript kodlarının (buton, menü scriptleri, yazı ve resim efektleri, vb.) web sayfalarına eklenmesi. Web sitelerinin ftp yapılarak yayınlanması. E-posta programları: E-posta kullanma, adres defteri düzenleme, e-posta iletilerini yönetme, özelleştirme ve düzenleme, takvim klasörünü yönetme, toplantıları zamanlama ve yönetme Bilgisayar kullanımında sağlık ve ergonomi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Veri tabanı tanımı, Veri tabanı teknolojisinin tarihçesi, veri tabanı araçlarının kurulması, veri tipleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
2 |
Tablo oluşturmak, Tablolara veri girişi, Tablolar arasında ilişki kurmak. Tabloları birlikte kullanmak. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
3 |
Formlar, sorgular,raporlar. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
4 |
Makrolar. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
5 |
SQL sorgulama dili tanımı . |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
6 |
SQL sorgulama dili (DDL). |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
7 |
SQL sorgulama dili(DML). |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Web tasarımı, HTML dili ve temel etiketler. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
10 |
Web tasarımı, HTML editörleri ile web tasarımı. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
11 |
Web tasarımı, web tasarım ve yönetim programları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
12 |
Web tasarımı, javascript kodlarının web sayfalarına eklenmesi. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
13 |
Web sitelerinin yayınlanması. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
14 |
E-posta sistemlerinin kurulması, yönetilmesi. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
15 |
E-posta iletilerini yönetme, özelleştirme, düzenleme, takvim klasörünü yönetme, toplantı yönetimi, Bilgisayar kullanımında sağlık ve ergonomi. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
EFENDİOĞLU, A., SEZGİN, E. (2011), "Her Yönüyle Bilgisayar Eğitimi-2. Baskı", Karahan Kitabevi, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
3 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
5 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
3 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
5 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
3 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
5 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
1 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
5 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|