Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Parçacık Fiziğine Giriş II |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-734 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSA DUMANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parçacık fiziği teorisini ve temel prensiplerini anlar. Standart Modelin ötesini yorumlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Parçacık fiziğinin temel prensip ve teorilerini kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Feyman Diagramları I-II, Elektrodinamik I-II, Kuantum renk dinamiği I-II, Zayıf Etkileşmeler I-II, Standart Model Ötesi I-II-III |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Giriş |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
2 |
Feyman Diagramları I |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
3 |
Feyman Diagramları II |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
4 |
Elektrodinamik I |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
5 |
Elektrodinamik II |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
6 |
Kuantum Renk Dinamiği (KRD) I |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
7 |
Kuantum Renk Dinamiği (KRD) II |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Jetler ve Gluonlar |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
10 |
Zayıf Etkileşmeler I |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
11 |
Zayıf Etkileşmeler II |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
12 |
Standart Model Ötesi I |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
13 |
Standart Model Ötesi II |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
14 |
Standart Model Ötesi III |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
15 |
Genel Tekrar |
İlgili konu araştırılsın. |
Tartışlmalı ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
3 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
2 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
2 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
1 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
2 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
1 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|