|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Perspektif I |
|
Dersin Kodu |
: |
MD 116 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Perspektifin tanımını, önemini ve çeşitlerini kavramak. 2) Perspektifi oluşturan öğeleri kavramak. 3) Işınlar metodu ile perspektif çizebilmeyi kavramak 4) Noktanın,doğrunun,düzlemin merkezi perspektiflerini çizebilmeyi kavramak. 5) Geometrik cisimlerin merkezi perspektiflerini çizebilmeyi kavramak. 6) Çift kaçışlı perspektif metoduyla çizebilmeyi kavramak. 7) Tek ve grup mobilyaların merkezi perspektiflerini çizebilmeyi kavramak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Perspektifi, ne amaçla nasıl kullanıldığını anlama. Perspektif çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma. Çizime göre perspektif çeşidini belirleme, plan ve görünüşlerden çeşitli mobilyaların merkezi perspektiflerini çizebilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Perspektifin tanımı, önemi ve çeşitleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
2 |
Merkezi perspektif, açısal perspektif, paralel prespektif çeşitleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
3 |
Konik perspektif çizimlerinde kullanılan çizimler ve tanımlar, çizim yöntemleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
4 |
Perspektifi oluşturan öğeler(yer düzlemi, resim düzlemi, yer doğrusu, durak noktası, göz noktası, göz yüksekliği, esas ışın, ufuk doğrusu, esas ışın) |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
5 |
Yardımcı doğrularla bir noktanın perspektifi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
6 |
Plan ve profil izdüşümleri ile bir noktanın perspektifi yardımcı doğrularla bir noktanın perspektifinin çizimi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
7 |
Noktanın.doğrunun ve düzlemin merkezi perspektifinin çizimi . |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Eğik düzlemlerin perspektifi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
10 |
Prizmaların merkezi perspektifi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
11 |
Kitaplığın merkezi perspektifinin çizilmesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
12 |
Masanın ve sehpanın merkezi perspektifinin çizilmesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
13 |
Tek mobilya perspektiflerinin çizilmesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
14 |
Grup mobilya perspektiflerinin çizilmesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Işık Z.- Perspektif (1995)
Dinçel K., Işık Z.- Ağaçişleri Teknik Resmi Ders Kitabı( Milli Eğitim Basımevi 2001)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
5 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
0 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
5 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
0 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
0 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
3 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
5 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
0 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
4 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
5 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
4 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
4 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
4 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|