Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Perspektif I

Dersin Kodu : MD 116

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Perspektifin tanımını, önemini ve çeşitlerini kavramak.
2) Perspektifi oluşturan öğeleri kavramak.
3) Işınlar metodu ile perspektif çizebilmeyi kavramak
4) Noktanın,doğrunun,düzlemin merkezi perspektiflerini çizebilmeyi kavramak.
5) Geometrik cisimlerin merkezi perspektiflerini çizebilmeyi kavramak.
6) Çift kaçışlı perspektif metoduyla çizebilmeyi kavramak.
7) Tek ve grup mobilyaların merkezi perspektiflerini çizebilmeyi kavramak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Perspektifi, ne amaçla nasıl kullanıldığını anlama. Perspektif çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma. Çizime göre perspektif çeşidini belirleme, plan ve görünüşlerden çeşitli mobilyaların merkezi perspektiflerini çizebilme.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Perspektifin tanımı, önemi ve çeşitleri Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
2 Merkezi perspektif, açısal perspektif, paralel prespektif çeşitleri Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
3 Konik perspektif çizimlerinde kullanılan çizimler ve tanımlar, çizim yöntemleri Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
4 Perspektifi oluşturan öğeler(yer düzlemi, resim düzlemi, yer doğrusu, durak noktası, göz noktası, göz yüksekliği, esas ışın, ufuk doğrusu, esas ışın) Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
5 Yardımcı doğrularla bir noktanın perspektifi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
6 Plan ve profil izdüşümleri ile bir noktanın perspektifi yardımcı doğrularla bir noktanın perspektifinin çizimi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
7 Noktanın.doğrunun ve düzlemin merkezi perspektifinin çizimi . Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
8 Ara Sınav
9 Eğik düzlemlerin perspektifi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
10 Prizmaların merkezi perspektifi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
11 Kitaplığın merkezi perspektifinin çizilmesi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
12 Masanın ve sehpanın merkezi perspektifinin çizilmesi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
13 Tek mobilya perspektiflerinin çizilmesi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
14 Grup mobilya perspektiflerinin çizilmesi Düz Anlatım, Tartışma,Laboratuvar
15 Yıl Sonu Sınavı
16/17 Yıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Işık Z.- Perspektif (1995)
 Dinçel K., Işık Z.- Ağaçişleri Teknik Resmi Ders Kitabı( Milli Eğitim Basımevi 2001)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek 5
2 2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
3 3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen 0
4 4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 5
5 5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme 0
6 6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir 0
7 7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 3
8 8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 5
9 9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 0
10 10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma 4
11 11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek 5
12 12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. 4
14 14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen 0
17 17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen 4
18 18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 4
19 19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 4
20 20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3