|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Çizim |
|
Dersin Kodu |
: |
IMZ108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
AUTOCAD bilgisayar programını kullanır Yeni proje dosyaları oluşturabilir Mevcut çizim dosyaları üzerinde değişiklikler yapabilir AutoCAD Kütüphanelerini kullanabilir Katmanlar ve bloklar (ve Blok kütüphanesi) oluşturabilir Ölçülendirme tekniklerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar destekli çizim programı ile çizim yapabilme, proje çiziminde bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknik resim ve CAD terimleri ve kavramları, program arayüzü, AUTOCAD programının öğrenilmesi, temel çizim komutlarının tanıtılması, perspektif resimler, görünüşler, kesit alma, ölçülendirme, proje çizimi ve uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar sınıfı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar destekli çizim hakkında genel bilgiler, autocad programının tanıtılması, yüklenmesi, çalıştırılması |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
2 |
Autocad çizim ekranı, dosya menüsü, çizim yardımcıları, koordinat sistemleri, ekran ayarları |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
3 |
Temel çizim komutları (line, construction line, mline, circle, arc) |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
4 |
Temel çizim komutları (rectangle, polyline, polygone, ellipse, spline) |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
5 |
Düzenleme komutları (trim, offset, erase, move, copy) |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
6 |
Düzenleme komutları (array, scale, extend, lengthen, fillet, chamfer) |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
7 |
Text ve zoom komutları |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
8 |
Arasınav |
Sınav |
Test şeklinde sınav |
|
9 |
Ölçülendirme komutları, kuralları ve ilgili uygulamalar. |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
10 |
Ölçülendirme ayarları ve uygulama. |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
11 |
Bloklar ve uygulama
|
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
12 |
Taramalar ve uygulama
|
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
13 |
Katmanlar ve uygulama
|
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
14 |
Çıktı alma, çıktı ayarları, hesaplamalar, çizim ayarları |
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
15 |
Proje çizimi ve uygulama
|
Ders Notları |
Konu anlatımı ve bilgisayar uygulaması |
|
16/17 |
Dönem sonu sınav |
Sınav |
Test şeklinde sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Murat Can, 2011, Autocad, Akademisyen yayınları, Rize.
Kadir Gök, 2011. Autocad 2011, Seçkin yayınları,Ankara.7. Kalameja AJ, 1992.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
2 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
5 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
2 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
1 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|