Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnşaat Mühendisliğine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
IMZ105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnşaat mühendisliği mesleğinin önemini açıklamak. İnşaat mühendisliği mesleğinin tarihçesini açıklamak İnşaat mühendisliğinde değişik taşıyıcı sistem ve malzemeleri öğrenmek İnşaat mühendisliğinin farklı dallarının öğrenmek İnşaat mühendisliğinin etik kurallarını öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnşaat mühendisliği mesleğinin önemi, farklı disiplinlerinin ve etik kurallarının tanıtılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnşaat mühendisliği programının tanıtılması, İnşaat mühendisliğinin ana dalları.
İnşaat mühendisliğinde problem çözme boyut ve birimler.
İnşaat mühendisliğinin tarihçesi.
Mühendislik etiği
Rapor ve sunum hazırlanması.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnşaat mühendisliği programının tanıtılması, İnşaat mühendisliğinin ana dalları. |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
2 |
İnşaat mühendisliğinin tarihçesi |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
3 |
Çeşitli mühendislik ve miarlık yapılarının tanıtımı ve taşıma güçleri |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
4 |
Mühendislik etiği |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
5 |
Mühendislik etiği |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
6 |
İnşaat mühendisliğinde sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir malzemeler |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
7 |
Rapor ve sunum hazırlanması |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
8 |
Arasınav |
yok |
yazılı |
|
9 |
Bina ve Köprüler |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
10 |
Hidrolik ve çevre mühendisliği |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
11 |
Ulaştırma mühendisliği |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
12 |
Ulaştırma mühendisliği |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
13 |
Geotelnik mühendisliği |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
14 |
Geotelnik mühendisliği |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
15 |
Çevre mühendisliği ve atık su arıtma |
yok |
Anlatım ve sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
yok |
yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
1 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
1 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
0 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
2 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
2 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
1 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|