|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
IMZ102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ HAMZA TANRIKULU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mühendislik Problemlerinin Analizi ve Çözümü için Gerekli Olan Matematik Teknikleri Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İntegral Kavramı ve bu kavramın mühendislikte uygulamalarının öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek Matematik konuları, bunların Mühendislik Uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Diferansiyel, Ters Türev, Belirsiz İntegral, Belirsiz İntegralin Özellikleri
|
|
|
|
2 |
İntegral Teknikleri, Basit Elemanlara Ayırma, Değişken Dönüşümü, Kısmi İntegral Yöntemi
|
|
|
|
3 |
Bazı Trigonometrik İfadelerin İntegralleri, Bazı Trigonometrik İfadelerle Değişken Dönüşümü, Bazı Köklü İfadelerin İntegralleri
|
|
|
|
4 |
Rasyonel Fonksiyonların İntegrali, Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi
|
|
|
|
5 |
Belirli İntegral, Riemann Toplamı, Belirli İntegralin Hesabı, Bir Eğri Altındaki Alanın Hesabı
|
|
|
|
6 |
Belirli İntegralin Bazı Özellikleri, Parçalı Sürekli Fonksiyonların Belirli İntegrali
|
|
|
|
7 |
Belirli İntegralde Değişken Dönüşümü, Belirli İntegralde Kısmi İntegral Yöntemi
|
|
|
|
8 |
İmproper İntegraller, Birinci Tip İmproper İntegraller, İkinci Tip İmproper İntegraller, Bir Fonksiyonun Ortalama Değeri
|
|
|
|
9 |
Belirli İntegral ile Alan Hesabı, İki Eğri Arasında Kalan Alanların Hesabı
|
|
|
|
10 |
Arasınav
|
|
|
|
11 |
Hacim Hesabı, Dönel Cisimlerin Hacimleri, Dönel Cisim Olmayan Bazı Cisimlerin Hacmi
|
|
|
|
12 |
Ortalama Değer Teoremi, Eğri Uzunluğunun Hesabı, Dönel Cisimlerin Yüzey Alanı
|
|
|
|
13 |
Üç Boyutlu Koordinat Sistemi, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, İki Değişkenli Fonksiyonlar
|
|
|
|
14 |
Kısmi Türevler, Yüksek Mertebeden Kısmi Türevler, Toplam Diferansiyel, Bileşik Fonksiyonların Türevi, Kapalı Fonksiyonların Türevi
|
|
|
|
15 |
İki Katlı İntegral, İki Katlı İntegralin Hesabı, İki Katlı İntegralin Özellikleri, İki Katlı İntegral ile Alan Hesabı
|
|
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. STEWART, J., Kalkülüs Diferansiyel ve İntegral Hesap Kavram ve Kapsam. Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara, 990 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
1 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
2 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
0 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
0 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
2 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
1 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|