|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ahşap Malzeme Bilgisi II |
|
Dersin Kodu |
: |
MD 110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı YAŞARTÜFEKLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Ağaç malzemenin yapısını ve teknik özelliklerini tanımak. 2) Ağaç malzemeyi tanıma ve hangi malzemenin nerede kullanılabileceğine karar verme. 3) Ağaçlarda büyüme özürleri ve hastalıkları tanımak. 4) Ağaçların kurutulması ve etki eden nedenleri kavramak. 5) Kaplamalar ve elde edilme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma 6) Kaplamalar, plastik teknolojisi ve kâğıt esaslı lamine reçineler, yapıştırıcılar ve yapıştırma teorisini kavratmak. 7) Ağaçtan elde edilen levhalar ve yapay levhalar hakkında bilgi sahibi olma. 8) Ahşap malzemeyle birlikte kullanılan gereçleri tanımak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ahşap malzemenin yapısı ve teknik özellikleri hakkında bilgi sahibi olma. Malzemeleri ayırt edebilme, hangi malzemenin nerede kullanılabileceğine karar verme. Malzeme kusurları ve kaynaklarını tespit ve giderme. Ahşap malzemenin ve ahşap kökenli yapay levhaları, tutkal, vernik, plastik ,boya, aksesuar gibi ahşapta kullanılan malzemeleri ana hatlarıyla tanıma.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ağaçlarda büyüme özürleri |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
2 |
ağaç hastalıkları ve mantarlar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
3 |
ağaçların korunması |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
4 |
ağaçların kurutulması ve bu olayı etkileyen nedenler |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
5 |
Kaplamalar ve elde etme yöntemleri |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
6 |
Kontrplaklar ve kontrtablalar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
7 |
Yapay elyaf plakalar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Yonga levhalar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
10 |
lif levhalar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
11 |
yapay reçine plakalar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
12 |
laminantlar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
13 |
tutkallar |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
14 |
zımparalar ve yardımcı gereçler |
|
Düz anlatım,Tartışma,Benzetim |
|
15 |
yarı yılsonu sınavı |
|
|
|
16/17 |
yarı yıl sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Şanıvar,N-Zorlu,İ.Ağaç işleri Gereç Bilgisi
Örs,Y. Keskin,H. Ağaç Malzeme Bilgisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
5 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
4 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
5 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
4 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
4 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
4 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
0 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
0 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
4 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
5 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
0 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
0 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
0 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|