|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
CMZ111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar. Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrendiklerini uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel kavramlarla alt yapı kazandırmak ve anabilim dallarına ait özel derslerde bunları kullanabilecek seviyeye getirmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizik ve ölçme, Bir boyutta hareket, Vektörler, İki boyutta hareket, Hareket kanunları, Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları, İş ve kinetik enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Doğrusal momentum ve çarpışma, Statik denge ve esneklik, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizik ve ölçme |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Vektörler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Tek boyutta hareket |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
4 |
İki boyutta hareket
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
5 |
Hareket kanunları
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
6 |
Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
7 |
ARA SINAV |
Arasınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
İş ve kinetik enerji |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
9 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
10 |
Doğrusal momentum ve çarpışmalar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
11 |
Statik denge ve esneklik |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
12 |
Titreşim hareketi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
13 |
Evrensel çekim yasası |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
14 |
Akışkanlar mekaniği |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
15 |
Final |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fizik İlkeleri 1 ve 2, F.J. Bueche, D.A. Jerde, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, Palme Yay., 2000
Fiziğin Temelleri I ve II, David Halliday, Robert Resnick, Çeviri Editörü: Cengiz Yalçın; Ayrım Yay., 1987
Fen ve Mühendislik için Fizik I ve II, R.A.Serway, Çeviri Editörü : Kemal Çolakoğlu, Palme Yay., 2002
Fen Bilimciler ve Mühendislik için Fizik, Giancoli, Çeviri Editörü : Prof. Dr. Gülsen Önengüt, Akademi Yay., 2009
Üniversite Fiziği I ve II, Young ve Freedman, Editörü : Hilmi Ünlü, Pearson, 2009.
Temel Fizik I ve II (Fishbane, Gasiorowicz ve Thornton, Çeviri Editörü: Cengiz Yalçın, Arkadaş Yay., 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
3 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
3 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
1 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|