|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
CMZ108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Belirsiz integrali hesaplar. Belirli integrali hesaplar. Belirli İntegral kullanarak alan, hacim, yay uzunluğu yüzey alanı ve ağırlık merkezi bulur. Çok değişkenli fonksiyonların limitlerini bulur. Çok değişkenli fonksiyonların Kısmi türevlerini bulur. Çok değişkenli fonksiyonların maksimum ve minimumlarını bulur. Birinci dereceden ve birinci basamaktan diferensiyel denklemlerin çözümlerini bulur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alan, hacim gibi matematiksel ve fiziksel büyüklüklerin ile hesaplanması, Çok Değişkenli fonksiyonlar teorisine giriş, birinci dereceden ve birinci basamaktan diferensiyel denklemlerin çözümleri. Ayrıca öğrencileri analitik düşünme konusunda eğitmek ve ileride kendi ilgilendiği konularla ilgili problemleri çözmek için kuracakları modeller için çözüm yöntemlerini öğretmektir. Analiz insan aklının en büyük başarılarından biri olarak düşünülen heyecan verici bir konudur. Umudumuz, öğrencilerinde analizi sadece kullanışı ile değil onun iç güzelliği ile de keşfetmesidir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kutupsal koordinatlar, belirsiz integral, belirli integral ve uygulamaları, çok degişkenli fonksiyonalar, 1. derece ve 1. basamaktan diferensiyel denklemler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kutupsal Koordinatlar.Bazı önemli Eğriler. Eğri çizimleri. Teğetin eğimi formülü.Eğrilerin parametrik gösterimi. |
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Belirsiz İntegral tanımı, özellikleri. Değişken Değiştirme ve Kısmi İntegrasyon. |
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Rasyonel fonksiyonların integrallenmesi. Bazı trigonometrik fonksiyonların integrallenmesi. |
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Bazı cebirsel fonksiyonların değişken değiştirme ile integrallenmesi.Trigonometrik ve Cebirsel özel integraller.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Problem çözme. Belirli İntegral tanımı, özellikleri.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Diferansiyel-İntegral hesabın temel teoremleri. Belirli integralde değişken değiştirme. Has olmayan İntegraller. |
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Has olmayan integrallerin yakınsaklığı. Dik ve kutupsal koordinatlarda alan bulma.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Dönel cisimlerin hacmi. Yay uzunluğu. Yüzey alanı.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Ağırlık merkezi bulma. Pappüs teoremi. Problem çözme.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Çok değişkenli fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. Kısmi Türevler, Zincir Kuralı.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Çok değişkenli fonksiyonlarda maksimum minimum bulma.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Diferensiyel denklemlere giriş.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Birinci dereceden ve birinci basamaktan diferensiyel denklemlerin çözümlerini bulma.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Birinci dereceden ve birinci basamaktan diferensiyel denklemlerin çözümlerini bulmaya devam ve problem çözme.
|
Kaynak kitaplardaki konu ile ilgili sayfalar |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Analize Giriş Cilt I , Yazarlar: Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez
Kalkülüs: Diferensiyel ve İntegral Hesap, Yazar: James Stewart, Çeviri:TÜBA,
Diferensiyel Denklemler, Yazarlar: Okay Çelebi, Ümit Çelebi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
3 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
2 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
4 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
1 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|