Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Mühendisliğine Giriş 1

Dersin Kodu : CMZ103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü Hakkında Mühendisliğe uygun bilincin öğrenilmesi ve kavranması amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı çevre mühendisliği öğrencilerine kirliliği, kirlilik kontrolü, ekolojik denge, doğal döngülerin temel ilkeleri, çevre yönetimi için küresel işbirliğinin gerekliliği ve sürdürülebilir kalkınma tanıtmaktır. İkinci amaç multi-disipliner bir uygulama olarak çevre mühendisliği geniş bir perspektif ile öğrencilere tanıtmaktır. Sözlü iletişim ve etik tartışmalar çevre mühendisliği problem çözme bağlamsal anlayış ve pratik yaklaşımlar geliştirilmesi ayrılmaz bir parçasıdır.

Dersin İçeriği : Çevrenin tanımı ve genel çevrim. İnsan ve çevre kirlenmesi, kirlilik kaynakları, suların kirlenmesi, akarsuların kirlenmesi, göllerin kirlenmesi, su kirlenmesi kontrolü, katı atıklar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel çevre bilgisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
2 Suların kirlenmesi temel bilgi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
3 Suların kirlenmesi ve kontrolü Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
4 Suların kirlenmesi ve kontrolü Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
5 Akarsu kirliliği ve kontrolü Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
6 Akarsu kirliliği ve kontrolü Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
7 Göl kirlenmesi ve kontrolü Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
9 Su kalitesi ve kontrolü Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
10 Katı atıklar temel bilgi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
11 Katı atıkların yönetimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
12 Katı atıkların yönetimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
13 Katı atıkların yönetimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
14 Katı atıkların yönetimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
15 Sınav Haftası Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Sınav Haftası Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karpuzcu M, 1996. Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze.
Diğer Kaynaklar  Toröz İ, 2011. Çevre Mühendisliğine Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 4
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 3
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 5
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 3
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 4
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6