|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE137 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fonksiyonların bileşkesi, özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) Fonksiyonların bileşkesi ve özel tanımlı fonksiyonlarla (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) ilgili problem çözme Limiti açıklama Fonksiyonlarda limit kavramını açıklama Trigonometrik fonksiyonların limitini açıklama Limit kavramı ile ilgili problem çözme Süreklilik kavramını açıklama Sürekli fonksiyonların özelliklerini açıklama, Süreklilik türlerini açıklama Sürekli fonksiyonlar ve süreklilik türleri ilgili problem çözme Türev açıklama Türevi geometrik olarak yorumlama Türev alma kurallarını uygulama İkinci dereceden türevi örnekler üzerinde uygulama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematikle ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayılar, sayı sistemleri ve özellikleri, fonksiyonlar ve özellikleri, fonksiyonların bileşkesi ve ters fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar), logaritmik ve üstel fonksiyonlar ve kapalı fonksiyonlar, fonksiyon ve fonksiyon çeşitleriyle ilgili problem çözme, limit, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti, limit kavramı ile ilgili problem çözme, süreklilik ve özellikleri, süreklilik türlerini ve bunlarla ilgili problem çözme, türev ve türev uygulamaları, türevin geometrik uygulamaları, ikinci dereceden türev problemlerini çözme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sayılar: sayı sistemleri ve özellikleri |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.10-16;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 13-34;
Balcı, M. (2000). s. 2-14;
Kaçar, K. (2006). s. 22-61 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
2 |
Fonksiyonlar ve özellikleri |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.29-46;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 44-71;
Balcı, M. (2000). s. 35-44; Kaçar, K. (2006). s. 93-115 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
3 |
Fonksiyonların bileşkesi ve ters fonksiyonlar |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.29-56;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s.71-84;
Balcı, M. (2000). s. 44-54 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
4 |
Trigonometrik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.56-79;
Balcı, M. (2000). s. 54-69 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
5 |
Logaritmik ve üstel fonksiyonlar ve kapalı fonksiyonlar |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.79-82;
Balcı, M. (2000). s. 69-79 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
6 |
Fonksiyon ve fonksiyon çeşitleriyle ilgili problem çözme |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 95-135;
Balcı, M. (2000). s. 81-95 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
7 |
Limit, Fonksiyonlarda limit |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120;
Balcı, M. (2000). s. 95-100 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı |
|
9 |
Trigonometrik fonksiyonların limiti |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120;
Balcı, M. (2000). s. 95-100 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
10 |
Limit kavramı ile ilgili problem çözme |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120;
Balcı, M. (2000). s. 100-110 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
11 |
Süreklilik ve özellikleri |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.120-128;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 145-163;
Balcı, M. (2000). s.100-105 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
12 |
Süreklilik türlerini ve bunlarla ilgili problem çözme |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.128-131;
Balcı, M. (2000). s. 105-110 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
13 |
Türev ve türev uygulamaları |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.131-148;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 171-189;
Balcı, M. (2000). s. 113-123 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
14 |
Türevin geometrik uygulamaları |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.148-170;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 191-197;
Balcı, M. (2000). s. 123-143 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
15 |
İkinci dereceden türev problemlerini çözme. |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.170-174;
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 197-120;
Balcı, M. (2000). s. 143-148 |
Düz anlatım; soru-cevap tekniği |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). Analize Giriş (Cilt I) Adana: Nobel yayınevi.
Kaçar, K. (2006). Temel Matematik I-II: Ankara: Pegem A yayınevi.
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve eğitim vakfı yayınları.
Balcı, M. (2000). Genel Matematik (Cilt I) Ankara: Balcı yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
0 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
0 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
0 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|