Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik 1

Dersin Kodu : BTE137

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fonksiyonların bileşkesi, özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon)
Fonksiyonların bileşkesi ve özel tanımlı fonksiyonlarla (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) ilgili problem çözme
Limiti açıklama
Fonksiyonlarda limit kavramını açıklama
Trigonometrik fonksiyonların limitini açıklama Limit kavramı ile ilgili problem çözme
Süreklilik kavramını açıklama Sürekli fonksiyonların özelliklerini açıklama,
Süreklilik türlerini açıklama Sürekli fonksiyonlar ve süreklilik türleri ilgili problem çözme
Türev açıklama Türevi geometrik olarak yorumlama
Türev alma kurallarını uygulama
İkinci dereceden türevi örnekler üzerinde uygulama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematikle ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Sayılar, sayı sistemleri ve özellikleri, fonksiyonlar ve özellikleri, fonksiyonların bileşkesi ve ters fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar), logaritmik ve üstel fonksiyonlar ve kapalı fonksiyonlar, fonksiyon ve fonksiyon çeşitleriyle ilgili problem çözme, limit, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti, limit kavramı ile ilgili problem çözme, süreklilik ve özellikleri, süreklilik türlerini ve bunlarla ilgili problem çözme, türev ve türev uygulamaları, türevin geometrik uygulamaları, ikinci dereceden türev problemlerini çözme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sayılar: sayı sistemleri ve özellikleri Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.10-16; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 13-34; Balcı, M. (2000). s. 2-14; Kaçar, K. (2006). s. 22-61 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
2 Fonksiyonlar ve özellikleri Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.29-46; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 44-71; Balcı, M. (2000). s. 35-44; Kaçar, K. (2006). s. 93-115 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
3 Fonksiyonların bileşkesi ve ters fonksiyonlar Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.29-56; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s.71-84; Balcı, M. (2000). s. 44-54 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
4 Trigonometrik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.56-79; Balcı, M. (2000). s. 54-69 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
5 Logaritmik ve üstel fonksiyonlar ve kapalı fonksiyonlar Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.79-82; Balcı, M. (2000). s. 69-79 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
6 Fonksiyon ve fonksiyon çeşitleriyle ilgili problem çözme Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 95-135; Balcı, M. (2000). s. 81-95 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
7 Limit, Fonksiyonlarda limit Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120; Balcı, M. (2000). s. 95-100 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
8 Ara sınav Yazılı
9 Trigonometrik fonksiyonların limiti Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120; Balcı, M. (2000). s. 95-100 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
10 Limit kavramı ile ilgili problem çözme Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.87-120; Balcı, M. (2000). s. 100-110 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
11 Süreklilik ve özellikleri Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.120-128; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 145-163; Balcı, M. (2000). s.100-105 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
12 Süreklilik türlerini ve bunlarla ilgili problem çözme Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.128-131; Balcı, M. (2000). s. 105-110 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
13 Türev ve türev uygulamaları Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.131-148; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 171-189; Balcı, M. (2000). s. 113-123 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
14 Türevin geometrik uygulamaları Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.148-170; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 191-197; Balcı, M. (2000). s. 123-143 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
15 İkinci dereceden türev problemlerini çözme. Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.170-174; Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). s. 197-120; Balcı, M. (2000). s. 143-148 Düz anlatım; soru-cevap tekniği
16/17 Final sınavı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007). Analize Giriş (Cilt I) Adana: Nobel yayınevi.
 Kaçar, K. (2006). Temel Matematik I-II: Ankara: Pegem A yayınevi.
 Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve eğitim vakfı yayınları.
 Balcı, M. (2000). Genel Matematik (Cilt I) Ankara: Balcı yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 0
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 0
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 0
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 0
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 0
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 0
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 0
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 0
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 0
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 0
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 0
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4